Vis full versjon : Hjelp til sikring
Har hatt av minuspolen i dag på batteri og skulle sette denne på igjen.Litt uoppmerksom med fastnøkkel så la den oppå + polen samtidigt som jeg skrudde til - polen.Var nok strøm på batteriet kan en si.Problemet nå er det at all strøm i bilen er borte.Trenger et tips om hvilke sikring jeg skal lete etter snarest da bilen står litt i veien og kan ikke flyttes.XC70 2010 mod automat.At fastnøkkel ikke skal borti begge samtidigt vet jeg inderligt godt og fikk påminnelse om dette nå.
Håper det finnes et lyst kvikkt hode her inne akkurat nå.
Du må bare åpne panseret og sjekket hovedsikringsboksen og se om det er noen hovedsikringer som har røket. Hvis du ikke finner noen defekte sikring (regner med at en eller flere har gått), må du bare sjekke hovedkablingen i motorrommet. Batteripolene samt terminalene skal også være rene og ha god kontaktflate. Sjekk også batteriet! Kan hende det har tatt skade av strømutbruddet.
Hvis du ikke finner noe synlig i første omgang, kan det bli en meget kostbar affære, om ikke døden for bilen. Sistnevnte tror jeg ikke du skal tenke på i førsten, men har hørt at det kan være realistisk. En bilberger huker lett tak i bilen og får den på planet hvor du evt. kjøre den til et verksted. Anbefaler merkeverksted først som sist! Disse sitter med stor kompetanse på Volvo og har støtteapparatet i Gøteborg i ryggen.
Visst det er et brennt kort hvor finner en det og hva heter noe sånnt?
Visst det er et brennt kort hvor finner en det og hva heter noe sånnt?
Styremoduler i bilen, dyre saker som må kjøpes hos Volvo og må programmeres. Som sagt; sjekk ut litt først. Ser du ingenting, så sett bort bilen.
Sent fra min SM-N7505 via Tapatalk
Hatt tekniker fra Volvo på tråden i dag.Ser ut som om at det er en hovedsikring ved plusspolen som er gåen.Er en pluss ledning som går til starter og en til sikringer i motorrom som har en slik sikring hver.Ser ikke ut som sikringer.Noen som har byttet disse?Vet jeg må ha spesialtang til og klemme de på igjen med og det er ordnet.Noen snarvei til hvor en kan finne delenummer og bestille hvor en vil?
Om du er sikker på at det er disse sikringene kan jeg garantere at ditt Volvoverksted er letteste måte å få tak i delen på.
I know men det er langt til nærmeste verksted.Har bare hatt et håp om det finnes noe tilsvarende som kunne brukest.
Kjapp uoriginal løsning: Biltema har store sikringer ANL, fra 100 til 300 ampere. Og holder. En elektriker kan klemme ringkabelsko på ledningen din. Bilstereo-selgere har også fine sikringer, med gullbelegg. Og båtverksteder.
Ble løsningen som du nevner.Sikringsholder er bra stor men alt funker fjell nå.450 kr ca for hele sulamitten inkl 2 ekstra sikringer.
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.