PDA

Vis full versjon : Er det vanskelig å demontere dekslene i senterkonsollen uten å ødelegge noe?



Mastiff
21/11/16, 14:07
Jeg har et Volvotech ryggekamerasett på vei, og jeg har egentlig ordnet med montering av det som skal under dekslene og bak skjermen på verksted, men det klør jo litt i fingrene... Jeg har alltid syntes at sånt er morsomt å fikle med. Men jeg er redd for å ødelegge dekslene. Jeg har sett en video på Youtube av montering av nesten likt sett (bare ett hakk nyere for Sensus Connect):

https://www.youtube.com/watch?v=wmskUS3uzm8

Der tar de ikke ut skjermen, det er ikke nødvendig på det oppsettet, men jeg må gjrøe det på min bil fordi der skal det VBB7 for Sensus før Connect. Likevel ser det ikke fullt så skremmende ut som jeg hadde ventet, men samtidig er det jo litt nifst... Jeg har gjort masse sånt før, dekslene på min gamle Chevy Suburban 1995-modell klynket hver gang de så meg med plastverktøyet (Å, NEI, IKKE NÅ IGJEN!!!), for der hadde jeg masse endringer i lyd-og videosystemet stadig vekk. ;) Men delene til denne greia er jo litt dyrere, og jeg vet at kona vil kaldkvæle meg hvis jeg ødelegger eller riper opp noe i interiøret! Bilen ser jo fremdeles veldig pen ut. Så er det noe jeg kan prøve meg med uten å være altfor redd, eller er det like greit å overlate det til verkstedet, som jeg egentlig tenkte?

Mastiff
27/11/16, 20:47
Da kan jeg svare selv: Ja, det er vanskelig. Ikke det meste, men det siste, store dekselet var en pain in the ass å få løs! Da mener jeg det som danner rommet bak konsollen, og som går helt fra over skjermen og ned til rundt girspaken, under det blanke dekselet som alle knappene sitter på. Til slutt fant jeg ut at ved å løsne rammen til muffen (hvis det heter det...) rundt girspaken og vri den 90 grader, så fikk jeg akkurat de 2-3 centimeterne ekstra som måtte til for å få greiene på plass igjen. Jeg var 2-3 centimeter fra å kjøre bilen halvveis montert ned til Volvo, gå inn på verkstedet, fortelle hva som var problemet og få satt det på igjen der...etter å ha ventet 25 minutter til mekanikerne hadde fått pusten igjen etter latterkrampen! Men jeg klarte det iallfall uten å ødelegge noe. Heldigvis, ellers ville nok fru Mastiff ødelagt meg...