PDA

Vis full versjon : hjelp med regreim rødblokk



johmolan
20/11/16, 17:25
Jeg skulle bytte regreim på min B21, jeg fant de rette punktene på de 2 øverste drevene men ble veldig usikker på det nederste. Jeg tok en sjangs og skrudde det sammen.
Men har ikke mere enn vridd på starteren så synger den som en symaskin og jeg forstår at her er noe veldig feil. Demonterer igjen og joda 3 av tennene på reima er ødelagte.
Er det da noe som har gått "mot" hverandre så motoren låser seg slik at tennene ble revet av?

Christian
20/11/16, 17:41
Hvis reima er ødelagt så er det p.g.a. feilmontering, denne motoren "tåler" feilmontering altså er det ingenting som treffer hverandre.
Kjøp ny reim og prøv på nytt. :)

johmolan
20/11/16, 17:44
At problemet skyldes feilmontering er jeg ikke uenig i, men om ingenting treffer hverandre skulle vel ikke dette skjedd heller, dette var som sagt en helt ny rem.
Kan selvfølgelig være at jeg pga feilmontering at fått en slakk der den ikke bør være osv ;-)

johmolan
21/11/16, 14:41
Prøver å sette drevene der de skal stå, men på kamdrevet stopper det helt, det roterer litt men deretter er det helt stopp, hjelper ikke å forsøke å dra med latmannsarm heller, det vil ikke rotere mer


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
21/11/16, 19:57
Den mangler ikke en kile mellom kammen og reimhjulet? Er denne borte kan reimhjulet forskyve seg om det ikke sitter godt nok, og da er baletten i gang.

johmolan
22/11/16, 15:51
Da har jeg skrudd av kammen, alle innsugsventiler går opp og ned men alle eksosventilene er umulige å trykke ned. Noen flere enn meg som finner dette merkelig?

Terje1
22/11/16, 16:29
Jeg får nesten løst til å spørre om du er sikker på at det er en b21 du skrur på?
At det skulle være konflikt imellom stempel og ventiler høres iallefall merkelig ut.

Ikke noen motor som har stått i mange år dette?

johmolan
22/11/16, 16:31
Det er en b21a fra 1981. Den startet og gikk fint for en uke siden, så sto den et par 3 dager og etter det står altså dette fast


Sent from my iPhone using Tapatalk

johmolan
23/11/16, 17:19
Det viste seg at det var innsugsventilene som var brent fast, alle 4. Så da blir det toppbytte


Sent from my iPhone using Tapatalk

johmolan
23/11/16, 21:40
Fikk tak i en 530 topp, noen som vet hvordan kompresjonen blir med det kontra 160 toppen som satt der?

ArneR
23/11/16, 21:47
Uforandret :)

johmolan
24/11/16, 00:30
Hvilken kam anbefales i denne toppen sammen med et par gode forgassere og et grenrør?


Sent from my iPhone using Tapatalk