PDA

Vis full versjon : Problemer ved ekstralys montering på V70n



Kenneth D
17/11/16, 13:14
Hei

Har fått taki meg ekstralys fra vision x og tenkte jeg skulle bruke det med følgende rele/kabelsettet med orginalbryter fra Volvo og orginal han kontakt til å pluggw meg inn på kontakten ved luftfilterboks. Prøve monterte det bare først for å sjekke at alt fungerte noe det ikke gjorde. Syns det er rart at kontakten gir ut konstantstrøm. Skal den gjøre det? Blir ikke noe forskjell når jeg måler med bryteren av eller på eller er det jeg som tenker helt feil her. Slik det er koblet så er det fast minus på 85 så da skulle det være pluss på 86 da?

Cosworth
17/11/16, 16:04
Må vel inn med SW for å få dette til å fungere vis jeg ikke husker helt feil

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

MadAss
17/11/16, 17:11
Ingen sw.

Ene ledningen er hovedstrøm (30) den andre er styrejord (85). Så du har nok koblet feil. Er rett at det skal være strøm på 30 hele tiden.



http://forum.vccn.no/showthread.php?71753-Ekstralys-styrestr%C3%B8m&highlight=ekstralys

mrstfu
17/11/16, 22:15
Kan vel muligens være en hikke i Canbus om du ikke koblet ut batteriet ifm brytermontering. Visstnok skal man ikke dytte i bryteren med batteriet tilkoblet, da det kan introdusere litt merkelig oppførsel. CEM skal oppdage nye brytere automatisk, ingen SW nødvendig.

Svirre
23/11/16, 13:22
Batteriet skal ALLTID frakobles når det skal skje endringer/ut- og innkoblinger av elektrisk utstyr i bilen.
Koble fra batteriet, vent 5-6min og koble til på nytt. Da regner jeg med at du får dette til å fungere ;)

Sent fra min SM-N7505 via Tapatalk

antiwinter
24/04/17, 21:09
En sikring hvor det står "auxiliary lights" gir strøm til kontakten..