PDA

Vis full versjon : V70, 2007, sirene virker ikke



regeli
16/11/16, 22:28
Har en kompis så har litt problemer med sirenen. Før sirene ble byttet, så ga den alarm i utider, etter bytte, ble det helt tyst.

Siste sirene (nr 2) som ble tester er kjøpt hos Volvo, men fortsatt samme problem.

Blinker i blinklysene når utløser alarmen, men etter at jeg kjøpte ny sirene hos volvo har det vært helt stille i sirenen.
Feilkoden er UEM-0004.

Er det noe galt i speilet mon tro eller omprogrammering av UEM for my sirene?

Svirre
16/11/16, 23:46
Har feilkodene blitt slettet etter at ny sirene har blitt montert? Ble batteriet tatt av før byttet? Slike ting er vesentlig for at bilen ikke skal bli "forvirret" når elektriske komponenter byttes ut/frakobles.

regeli
17/11/16, 08:06
Batteriet ble tatt av før sirenebytte, Volvo sier at feilkode UEM-0004 ligger aktiv så de får ikke slettet den.

Har målt spenning på pinne 1= +12V
Pinne 2 = Signal her får jeg ikke målt noe spenning uten at stikket er tilkoplet, har da +11.3V

Når stikket er frakoplet er det ingen spenning med tenning av/på.
Pin 3 er jording, her er det full forbindelse til chassi og ingen forbindelse til pin 1 & 2.
Har målt med scope på pin 2 (signal) når jeg låser opp/igjen med nøkkelknapp, en kan da se pulser når en trykker på låseknappene.

Lurer litt på om den gamle sirenen som ulte i utider kan ha ødelagt UEM modulen? (Innerspeilet)

Svirre
17/11/16, 08:37
Hvis du søker opp feilkoden på google, så kan det hende du finner litt mer hjelp der :) Kan være flere som har hatt samme problem.

Sent fra min SM-N7505 via Tapatalk

FroBe
18/11/16, 21:02
Jeg måtte nullstille UEM ved å låse/låse opp med nøkkelen to ganger i rask rekkefølge da jeg hadde problem med sirenen min.

regeli
18/11/16, 21:13
Stemmer, har snakket med verksmester hos Volvo og han sier at en må laste inn ny software for å slippe ny sirene inn på bilens nettverk [emoji4]