PDA

Vis full versjon : Polestar software-oppgradering



brynna
15/11/16, 18:43
Er fersk i xc70 faget men har lest og hørt litt rundt dette med Polestar. Men vil vite mer...

Er det sånn å forstå at dette kommer til Norge neste år og at mulig effektavgift forsvinner?

Tar jeg turen over grensa vil jeg få dette utført allerede nå?

Garanti vil gjelde i Norge om dette blir utført hos Volvo i Sverige?

Risiko vedr automatkassa?

Eller er en D3 og D5 identisk bil med annen software?

Håper noen vil svare:)

Mr-Piano
10/12/16, 21:50
Hei du,

Bare synsing...men at Polestar skulle dukke opp er ikke usannsynlig. Har lest at en av grunnene til at de ikke har vært her til nå, er problemene vedrørende innrapportering til myndighetene om effektøkning og hvem som har ansvaret etc. Dette burde jo være enklere nå. Ingen grunn til å la være å innrapporterte, hvis det har ingen/liten kostnad.

Søk litt videre på Polestar @ Sverige. Det er noen medlemmer her som har måtte "snu" uten effekt. Da biler originalt solgt i Norge hadde sperre mot oppgradering (eller noe i den dur). Garanti er en annen sak. Jeg ville ha spurt Volvo Norge direkte. Er bare å søke de opp på Facebook. Rimelig rask respons.

Mr-Piano
10/12/16, 21:53
...PS. Om du snakker om D3 og D5, er vel de to forskjellige motorer. D3 er en 2 liter, mens D5 er 2,4. Forskjellige turboer også.

Edit: ser det finnes en D3 av 2,4 L versjon. Har ikke fått meg med denne. Volvo har jo et virvar av motor typer / betegnelser.

MadAss
11/12/16, 12:12
Gammel D3 er 2,4D med 163 hk og samme motor som D5 [emoji6]

Sent frå S7 Edge

kospaang
11/12/16, 15:59
Gammel D3 er 2,4D med 163 hk og samme motor som D5 [emoji6]

Og, en fin kandidat for Polestar optimalisering :)
https://www.polestar.com/se/product/xc70-d3-awd-automatic-2012/

Eirik R
12/12/16, 23:35
I høst kjøpe vi en 14 XC60 D4 163hk og jeg begynte umiddelbart å lete på forum og nett om Polestar oppdatering. Virket som om at menge ikke fikk oppdatert bilene sine. Min er kjøpt ny i norge, helt sikkert! Men når jeg sjekket bilen på Polestar sin side fikk jeg opp bilen med oppdatering til 215 hk. Bestilte så time hos Nordiska Bil (stor forhandler i nord Sverige). Når jeg møtte opp, ga verksmester beskjed at dette ikke gikk, for det funket ikke for norske biler. Jeg overtalte han til å prøve i og med at bilen kom opp på Polestar sine sider. Og det gikk helt fint!!!!! Hvorpå han sa at det var første norske bil han hadde fått gjort oppdateringen på.

Virker dermed som om at hvis men får opp bilen sin med VIN nr på Polestar sin side så er det mulig.

Til min erfaring, det var en totalt ny bil som kom ut fra verkstedet. Virket som bilen hadde slanket seg 300kg. Mye kvikkere, bedre gassrespons og kjappere giring.

Anbefales!!!!

Testflyver
14/12/16, 16:05
Var innom Kverneland her i Trondheim og hentet brosjyrer på V90 CC her om dagen. Spurte da om Polestar software og fikk til svar at de kommer til å begynne med det på januar.

Mastiff
15/12/16, 21:07
Er det snakk om at HK-avgiften forsvinner totalt,også på allerede importerte biler? Eller må man betale en annen avgift for å tune en bil? En jeg kjenner har RICA-tuning på en Volvo med D4, det er ufattelig mye mer brutalt enn den standard D4 jeg har! Min har 163 hk, hans har 275! Og over 500 newtonmeter, tror jeg.

Edit: Og med importerte biler mener jeg biler som er solgt nye i Norge, ikke bruktimport.

Svirre
17/12/16, 09:11
Er det snakk om at HK-avgiften forsvinner totalt,også på allerede importerte biler? Eller må man betale en annen avgift for å tune en bil? En jeg kjenner har RICA-tuning på en Volvo med D4, det er ufattelig mye mer brutalt enn den standard D4 jeg har! Min har 163 hk, hans har 275! Og over 500 newtonmeter, tror jeg.

Edit: Og med importerte biler mener jeg biler som er solgt nye i Norge, ikke bruktimport.
Jeg tror endringene gjelder for alle bilene, men jeg ville ha spurt for sikkerhetsskyld. Legg merke til at du kan risikere å måtte betale noen kronasjer pga. "økt" utslipp.

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Mastiff
17/12/16, 09:13
Interessant, takk! I så fall tar jeg også en RICA-trimming, den gir så mange muligheter. Jeg tror det er fem forskjellige programmer!