Vis full versjon : V7 d5 aut 03 mod. Starter hjelp
Bilen står 1 time hjemmefra med gåen starter. For å slippe å kjøre tur retur tur håpte jeg noen kunne fortelle meg hvilken starter jeg trenger? Biltema har to typer som kommer opp på skiltnummeret mitt: artikkelnr 63643 eller 63644.
Alternativ 2: vet noen om jeg kan finne ut chassisnummeret ved hjelp av understellsnummeret i vognkortet?
Hadde vært greit om noen hadde en løsning, derfor jeg prøver!
Børge Vikebø
12/11/16, 10:01
Understellsnr finner du ved å søke opp bilnr på vegvesen.no . Du bruker kjøretøyopplysninger for å finne det.
Ja, som jeg skreiv så har jeg understellsnummeret i vognkortet. Lurte på chassisnummeret.
For de som måtte lure var det den typen med styrepinne på som var riktig!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Børge Vikebø
12/11/16, 17:12
Understellsnr og chassisnr er akkurat det samme ( også kjent som vin-nr..) [emoji1303]
Er ikke det samme nei.. med mindre jeg tar helt feil?
Han på Biltema hadde hvertfall både chassi og understellsnummeret på Volvoen når han slo opp på skiltnummer. :s
Børge Vikebø
12/11/16, 17:51
Det er det samme [emoji6] har jobba med bil i snart 20 år, så du blitt lurt av tema [emoji23]
Søk på 63644 på Biltema sine sider. De chassisnummer som står der -er ikke understellsnummer....
Børge Vikebø
12/11/16, 18:28
Til chassisnr og fra chassisnr er ofte de siste 6 siffrene i bilen ditt sitt komplette chassisnr. Min v70 skal ha 63644 da dens understellsnr har de siste 6 siffer er høyere.
Da lærte jeg noe i dag og ;)
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.