PDA

Vis full versjon : Med nyeste service 2 sw,på min XC60, ble muligheten for direktestart webasto borte når bilen går



hobby610
11/11/16, 14:24
I sammenheng med bliss problem på min MY12,XC60 D3 R design ,ble der oppdatert software,og etter dette så får jeg ikke starte webasto med direktestart når bilen går ? Alt virker, både på timer og når direkte start brukes før oppstart av bil.
Ønsker ikke å ha autostart på webasto,da dette fører til nedsoting av webastoen (kjent problem)
Før software oppdateringen kunne jeg starte varmeren med bilen i gang.
Har fått beskjed fra Volvo att dette ikke kan forandres tilbake på (som før) For min del han denne oppdateringen ikke ført til forbedring,men forverring(merkelig av volvo):mad:
Noen som jobber på Volvo som vet om det er en mulighet for, ALIKEVEL å få tilbake normal oppstart av varmeren??
På min 07 mod v70 kunne varmeren (på direktestart) gå en time om ønskelig,selv om en stoppet bilen, noe som var supert når det var kaldt og en skulle stoppe for kortere periode(handling ol) , dette er også vekk på min XC60. stopper jeg bilen,så stopper webasto. :mad:

Stig-Arne
12/11/16, 13:04
Jupp, kjent sak dette.
Går fint å starte varmeren med motoren igang, men så snart du stopper motoren, så slår varmeren seg av. Veldig irriterende spør du meg.
Har spurt Volvo om dette, og jeg fikk samme svar som deg, ikke mulig å få tilbake :(

hobby610
12/11/16, 18:29
Jupp, kjent sak dette.
Går fint å starte varmeren med motoren igang, men så snart du stopper motoren, så slår varmeren seg av. Veldig irriterende spør du meg.
Har spurt Volvo om dette, og jeg fikk samme svar som deg, ikke mulig å få tilbake :(

Min vil ikkje starte når motoren er i gang .men starter jeg den før oppstart er alt ok. FRYKTELIG irriterende,like frustrerende er det att varmeren slår seg av ilag med bilen . Volvo her burde dere ordne opp,for dette er flere steg bakover,ikke forbedring :mad::mad:

Svirre
13/11/16, 00:56
Det er ulempen ved å oppdatere SW på bilen. Ofte er det ikke vits i å oppdatere hvis det ikke er SW-problematikk inni bildet.
Det er et steg bakover, dessverre, men gjort er gjort.

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

hobby610
13/11/16, 13:30
Det er ulempen ved å oppdatere SW på bilen. Ofte er det ikke vits i å oppdatere hvis det ikke er SW-problematikk inni bildet.
Det er et steg bakover, dessverre, men gjort er gjort.

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

For min del så var det bliss som rota (unødvendig utstyr spørr du meg) og så ville dei forsøke med ny sw for det.Har da trulig fått med uønska annen oppdatering også. Hadde jeg vist om dette med webastoen, hadde jeg nok krevd å få behalde den gamle.
Men gjort er gjort.Får bare prøve å venne seg til det nye

Stig-Arne
13/11/16, 14:29
Dette med webastoen var på min bil ifra den var ny, så ingen oppdatering som har ført til det