PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer på 04 V50 2.0d



t.skjevik
08/11/16, 18:01
Jeg får ikke dieselvarmeren min til å starte, når jeg forsøker direktestart så blinker den 3 ganger mens [i] lyser også slår den seg av.

Jeg har forsøkt å lese litt her om dieselvarmeren og funnet ut at det er en del forskjellige ting det kan være.

Men jeg har en feilkode, kan den være relatert til dieselvarmeren? (Se vedlagt bilde) http://forum.vccn.no/img-dump/2016/11/200.jpg


Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

holter
08/11/16, 18:27
Nå vet ikke jeg hva slags feilkodeleser du bruker -men feilkoden kan like gjerne være for en glødeplugg i motoren . Har du prøvd og slette feilkodene ? har varmeren hatt mer en 3 feilstart går den i lås og da må du slette for og få den til og starte , dette kommer uavhengig av om en har noe feil på varmeren eller ikke , regner med at du har en ardic 912d varmer -men er slik webasto også . Beste er og få lest ut feilkodene med vida og evnt testkjørt varmeren med det -koster ikke så mye hos volvo .

t.skjevik
08/11/16, 19:24
Jeg har forsøkt å slette koden, men det lar seg ikke gjøre. Kan hende det er ene pluggen i motoren, men den er så fryktelig lettstartet i -15, så jeg tenkte at den kanskje var til varmeren. Da skal jeg forsøke å kontakte volvo i morgen!

Takk for svaret!

Alfs80
15/11/16, 15:08
Holter hvilket volvo verksted bruker du siden du sier er billigt?hehe

t.skjevik
15/11/16, 15:11
Bilia på jessheim skal koble til og tvangskjøre den på mandag, han mente at de kom langt for en tusenlapp

holter
15/11/16, 16:11
Det hørtes ikke så ille ut og dem er flinke på bilia jessheim - behøver ikke være noen fysisk feil på varmeren -mye sot eller at den er gått i lås holder lenge for og få problemer . Bruker bilia lillestrøm alfs80 - men er nå like bra og billige hos bilia på jessheim på det dem er rimeligere en andre verksteder på :)

t.skjevik
16/11/16, 14:55
Det høres bra ut! Måtte dit uansett for 180k service og programmere ny nøkkel, så da tar de likesågodt den samtidig!

t.skjevik
22/11/16, 12:32
Da har mekanikkeren ringt meg! Programvaren har ikke blitt oppdatert siden bilen kom til Norge-07.. han oppdaterte den og dieselvarmeren fungerer som om den skulle vært ny

holter
22/11/16, 16:19
Da kan du bare vente på kulden :)

stoybe
07/02/17, 14:04
Låner denne tråden. Opplever samme problem at varmer ikke starter hver gang. Blinker noen sekunder før den går i Av modus. Men den kan starte innimellom. Kommer ingen feilmelding om lite drivstoff eller batteri.. Noen som har en formening om hva det kan være?