PDA

Vis full versjon : Volvo 740/745 91 mod b230F døde



iversenJ
07/11/16, 17:09
var ute og kjørte og skulle bare hjem for å hente noe.
gikk inn og når jeg kom ut igjen så var bilen ''død''
prøvde og starte den flere ganger, men ingen ting skjedde med motor, alt det elektriske fungerte.
lot den bli kald igjen men akkurat det samme skjedde.

litt info om KJT
1991 Volvo 740 stasjonsvogn
B230F motor med automatkasse

s4nd3r
07/11/16, 21:21
går start motor rundt som den skall? motor går rundt? få noen til og kinne, å sjå nedi hulle der du fyller olje om Kam akslingen går rundt..
så må du finne ut om det er gnist eller bensin du mangler..

iversenJ
07/11/16, 21:40
Etter noen timer med feilsøking av opptil 3 personer samtidig fant vi tilslutt ut at den ikke fikk fuel, så nå er det heve kondens fjerner i tanken og varmevifte står nå i motorrommet etter råd fra gamlingen.
får se om det blir futt i 740n etter dette, hvis ikke, takk for innspill på ting som burde sjekkes

turb00le
08/11/16, 14:14
Sjekk bensinpumperele, hør etter om pumpa starter når du vrir om nøkkelen.

Sent fra min S30 via Tapatalk

iversenJ
08/11/16, 18:06
har gått til anskaffelse av ny pumpe idag, (typ sånn http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Motorstyring/Luft--drivstoff/Drivstoffpumpe/ELEKTRISK-BRENSELPUMP-2000024588/ ) får se om det hjelper å bytte denne da jeg ikke hører noen form for summing annet en inne i bilen.
bensin filteret ble også byttet idag, var en rask jobb men sølte nokka djævelsk når filteret skulle ned fra festet.

Lasse R
08/11/16, 21:22
Jeg tipper det er bensinpumpe reléet ditt som har paja!! Det ligger en How-To på hvordan du skal fikse det her på forumet. Om ikke du kjøper deg ett nytt ett da.

iversenJ
08/11/16, 23:31
reléet til bensinpumpa er sjekka og funnet iorden, sammen med de fleste andre reléene i bilen, men var helt stilt fra tanken når tenninga ble vridd om, så nå har jeg kommet til tanken ovenfra så skal se om jeg ikke får pillet ut den drivstoffpumpa imårra og sjekke,

B230
09/11/16, 10:32
Har du testa med å låne strøm fra en annen kurs over til kursen for pumpene? Hvis de da gir lyd fra seg, ligger feilen et annet sted.

iversenJ
10/11/16, 23:26
Var pumpa i tanken, tok ut, kobla den rett på 12volt og da fungerte den, var bare å montere rett inn i bilen igjen også starta den.

Takk til alle som kom med gode forslag :D

Nilsson
12/11/16, 00:01
Med gamle pumpa? Da vil jeg tru den "setter" seg igjen ganske snart.