PDA

Vis full versjon : Unøyaktig tankmåler? S60



kebabaluba
05/11/16, 19:55
Stusser litt på dette med tankmåler på bilen min. Når man fyller tanken helt opp kan man kjøre gjerne 10 mil før tankmåler begynner å bevege seg nedover. Er det normalt på våre biler å ha slik feilvisning? Det er jo ikke et problem for min del og det har vært slik siden jeg kjøpte bilen. Bilen er S60 bensin med 70l tank.

mrstfu
05/11/16, 20:24
Er ikke en feilvisning sånnsett, siden det ikke står antall liter i selve måleren. Den er bare en indikering, som skal trigge varsellyset når det dropper under et visst nivå. Kan hende norske pumper fyller litt mer enn svenske før den stopper og, slik at det ligger litt mer opp røret enn andre steder - blir mye spekulering. Det er forskjell fra bil til bil og, er kun tenkt som noe du skal ha et forhold til i din bil, ikke som nøyaktig måler.

locked
05/11/16, 21:42
Det skille litervis mellom full tank og smekk full tank og påfyllingsrør. På dette kan du køyre langt.

kebabaluba
05/11/16, 22:38
Fyller tanken til pistolen stopper og presser 1 ekstra liter til. Ingen problem for min del, men bare stusser litt på det der...

mrstfu
05/11/16, 22:53
S60, og Volvo for den saks skyld, er ikke alene der. Flere modeller og merker som har det slik, så for sjelefredens skyld vil jeg anbefale deg å ikke tenke mer på det;)

kebabaluba
06/11/16, 00:11
Amen