PDA

Vis full versjon : Kuleberg: v70 2004 D5



Kuleberg
04/11/16, 08:36
Kom over en pent stelt Volvo til en god pris, som har vært kunde på verkstedet til en kammerat, slik at jeg allerede hadde litt inside info om bilen. Gått 178k, så denne har maaange km igjen.

Ønsker gode råd om disse bilene og gjerne noen heads up hvis det er noe man må passe ekstra godt på.

Planer:
-Bluetooth streaming til orginalspiller
-Fjerne orginaltlf og erstatte med oppbevaringsrom.
-Montere Isofix
-Gå over og sjekke at alle oppheng, foringer, kuler osv er helt 100.


https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2016/10/vertical-3/31/l/nul/l_1469307136.jpg

https://images.finncdn.no/dynamic/1600w/2016/10/vertical-3/31/l/nul/l_896090125.jpg

Per Turbo
04/11/16, 08:53
Grattis [emoji847]

Grom Audio har en fin BT løsning for originalstereo, www.gromaudio.com




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Jazzy
04/11/16, 17:39
Jeg har en XcarLink ( http://www.acb.no/Details.asp?ProductID=3138 ) i min v70 -05. Virker kjempefint sammen med HU-850 og RTI-systemet i bilen. Har du RTI så må du ha Y-kabelen de selger på samme sted.

Kuleberg
06/11/16, 23:41
Fikk bestilt BT-2 fra Grom Audio. Pundet er lavt nå så tror jeg fikke en god pris.
Har også på vei i posten et oppbevaringsrom for montering der orginaltlf står ved siden av stereoen

Daniel V
06/11/16, 23:48
Ikke mange som fjerner ekstrautstyr og erstatter det med ting fra billigutgavene [emoji14]

Telefonen er forøvrig mye mer enn bare det panelet der [emoji14]

Kuleberg
07/11/16, 00:19
Hehe nei det er sant. Men siden både fruen og jeg bruker tralla så var ikke dualsim aktuelt. I tillegg liker jeg å ha godt med oppbevaringsplasser lett tilgjengelig. Jeg håper at jeg kan ta ut panelet der og røret under armlenet, for så å putte det inn igjen den dagen vi finner ut at vi trenger 2 biler og det er aktuelt med dualsim for den som skal bruke bilen mest

Volvonikko
07/11/16, 00:54
Oppbevaringsrom til min liggende jeg =)

Grattis med pen Volvo :)

Kuleberg
07/11/16, 00:56
Takk for det :) Nå handla jeg just en på finn. Men så begynner jeg å bli i tvil om jeg kan ta vekk telefonen uten å få feilmelding. Noen som kan si litt om det? Eller gjelder det kun hvis jeg bare tar vekk røret og lar resten av enheten stå igjen?

mrstfu
07/11/16, 01:57
Hehe nei det er sant. Men siden både fruen og jeg bruker tralla så var ikke dualsim aktuelt. I tillegg liker jeg å ha godt med oppbevaringsplasser lett tilgjengelig. Jeg håper at jeg kan ta ut panelet der og røret under armlenet, for så å putte det inn igjen den dagen vi finner ut at vi trenger 2 biler og det er aktuelt med dualsim for den som skal bruke bilen mest

Om både du og frua bruker den trenger dere ikke en dualsim i den forstand - kan ha et standalone abonnement uten datamuligheter, med en PIN-kode dere begge kjenner til, og kontaktene lagret i bilens telefon. Kan dele på kostnaden til de 49,- eller hva det blir i måneden og, om dere vil:D Lyden i disse er som regel rimelig bra og, sammenlignet med eksempelvis lyden i GROM sine.

aarnes
09/11/16, 14:25
Du kan ta bort telefon uten å få feilmelding, men hvis du har bilen på service og feks kjører en full sw-oppdatering vil den feile fordi den ikke får kontakt med telefonen.
Det lureste er å ta en telefon bort applikation hos forhandler, deretter demontere den.
Koster deg ca 1000kr. skal du selge bilen så monterer du den igjen, og installerer software hos forhandler.

Kuleberg
09/11/16, 15:58
Nå skal det sies at jeg kommer ikke til å levere bilen fra meg, gjør alt selv. Så derfor vil ikke en sw-oppdatering skje. Med mindre det er noe jeg bør gjøre om ikke forrige eier har gjort det på lenge? Skal jeg ha diagnose så låner jeg utstyr på et lokal verksted

aarnes
09/11/16, 16:02
Da er det bare å plukke ut panelet. Du bør la alt av ledninger etc bli værende mtp. salg i fremtiden. det plager jo ikke deg uansett at de ligger bak der :-)

Kuleberg
09/11/16, 16:31
Takk for tips og rås. Da gjør jeg det på den enkle måten når jeg har fått "mobilhylla" og Grom Audio i posten

aarnes
09/11/16, 16:32
Husk at kontakten på GROM skal monteres opp-ned altså med kabelen pekende oppover.
:)

Børge Vikebø
11/11/16, 18:04
Flyttet tråden til prosjektforum siden det er passende plass :)

Fin bil :)

Kuleberg
28/11/16, 18:28
Flott. Venter på oppbevaringshylle fra Å.Bøhle, som jeg nå har lest meg fram til at ikke bare er treig i mitt tilfelle. Har venta 3 uker nå, ikke greit. Like før jeg bare monterer Grom Audio for så å montere hylla en annen gang.

Kuleberg
02/12/16, 19:29
Bøhle leverte, og nå er Grom Audio BT3 montert. Strålende fornøyd. Bare en liten drawback, nå som lyden er klar og fin hører jeg at høyttalerne skurrer. Noen som vet om det selges høyttalerkit for å raskt bytte disse?
Så forresten at det ikke var høyttalere koblet til, men sto kontakt i apm-utgangen. Betyr dette at det er tilkoblet forstrker til min HU-603?

Kuleberg
02/01/17, 19:48
Da var det bestilt litt fra Skandix. Alle motorfester, til og med endene på tverrstaget, pluss poly-innsats til subframe. Blir spennende å se. Blendet slangen til det ene motorfestet da dette lakk. Merket faktisk forskjell på motorgangen

mrstfu
02/01/17, 20:07
Anbefaler på det sterkeste å holde deg unna polyforinger rundt motoren på disse. Jeg satte inn IPDs innsatsforinger i de to bakre subframeforingene, fikk veldig økt motorvibrasjon i kupeen. Håper du har mer hell.

Kuleberg
02/01/17, 20:44
Da skal jeg ta en vurdering på dette. Takk for råd. Hadde du poly på noen av di andre motorfestene?

mrstfu
02/01/17, 21:06
Niks, har bevist styrt unna. Dieselmotorer har en mye hardere og ujevn gange enn bensinmotorer, så gummifestene er der og må byttes med jevne mellomrom nettopp for å oppta vibrasjoner. Skal sies, jeg hadde akkurat styra med noen andre fester, så det er en ørliten sjans for at vibrasjonene ikke kom utelukkende fra poly-insertene, men motoren sitter festet i subframe, som igjen er festet til karrosseriet. Jo mer demping, jo mibdre vibrasjoner

Per Turbo
03/01/17, 10:25
Du får nye høytallere fra Volvo som sats til begge sider, foran og bak. Men skal du først bytte så sett heller i noen gode ettermarkeds høytallere som Pioneer, JBL, Focal osv.. Bedre lyd til billigere pris.

Morgis
03/01/17, 17:56
Hva koster premiumsatsen?
Er visst noe av det bedre volvo har levert før B&W, disse premium elementene med kevelar-membraner. Usikker på om Alpine leverte elementene? Fukt er visst hovedårsaken som tar knekken på dem.
6010

mrstfu
03/01/17, 18:16
Fikk pris før rabatter hos Bilia i sommer på ca 3200,- for begge høyttalere i fremdørene. Ryktes at de kan gå i oppløsning etter et par år (@aarnes?) så jeg gjorde leksa og satte inn andre høyttalere, Focal ISS200. Veldig fornøyd med lyden.

Morgis
03/01/17, 18:41
Dynaudio satsen til S70/V70 (1997-2000) koster mellom 9000-1000kr.

S70 Kit: 9452163
V70 Kit: 9452164

Per Turbo
03/01/17, 23:34
Kjør heller på med uoriginale så får du mer for mindre.. er ikke farlig å bruke noe utenom originalt på enkelte ting.

Jeg fikk (med gode rabatter) 4 høytallere, aktiv sub og spiller for 4500kr. Alt Pioneer. Hyggelig oppgradering det [emoji6]




Per Backe
Styrleder / Chairman
Volvo Car Club Norway

TØRST? Bestill energidrikk idag på www.torstdrikke.no og bruk rabattkode TURBO