PDA

Vis full versjon : feilmelding i display: Parkeringshjelp krever service



ferale
03/11/16, 19:14
Hei,

Har en volvo S40 2.0 2009 modell, og får nå opp Parkeringhjelp krever service, når jeg starter bilen.

Noen som kan forklare hva dette betyr/er feil?

Takker for svar...

Stig-Arne
03/11/16, 20:32
Mest sannsynlig en ryggesensor som er defekt eller styreenheten. Må få lest ut feilkodene for å vite mer om det

ferale
03/11/16, 22:43
Oki. Er det dyrt å få byttet disse da??

Stig-Arne
05/11/16, 08:05
Nei ikke godt å si. Men du bør jo få avlest feilkoder først.

Sent fra min E5603 via Tapatalk

ferale
05/11/16, 08:42
Har sendt en forespørsel til Volvo om feilmelding og evt hva det vil koste å få utbedret/rettet feilen. Så får jeg se hva de svarer. Regner med at dette kommer til å bli kostbart, da bakre støtfanger må nok av fior å bytte sensorer.

aarnes
05/11/16, 22:56
Har sendt en forespørsel til Volvo om feilmelding og evt hva det vil koste å få utbedret/rettet feilen. Så får jeg se hva de svarer. Regner med at dette kommer til å bli kostbart, da bakre støtfanger må nok av fior å bytte sensorer.

Ikke store jobben å ta av fangeren :-)
og sensorer koster rundt 1000kr nye, så kommer lakkering i tillegg.
men det er jo fult mulig å kjøpe disse brukt på bildelsbasen.se - i fargen din. så går du inn på accessories.volvocars.com og finner veiledning for demontering av bakfanger.
Da blir det ikke veldig kostbart. :-)

Jeg hadde forøvrig samme feil på min C70, der var det kabelmatta som var defekt - det fant verkstedet ut etter å ha byttet alle sensorene. Heldigvis slapp jeg noen kostnader med dette siden det var ifm med en påkjørsel - men greit å være klar over så ikke du kjøper fire nye sensorer så viser det seg at det er kabelmatta som er defekt.
hvor holder du til?

ferale
12/11/16, 21:06
Har nå fått svar ifra Volvo. De skal ha 2100kr bare for å feilsøke/lese av koder.

Så kommer jo selve reparasjonen i tilleg. Men skal ringe Volvo på mandag og høre med de.

Skjønner ikke at det kan koste så mye for å finne ut hva feilen er når dere her vet hva som er feil.
Hva mener du med å lakkere. ? Hmm hvis det må lakkeres blir det jonsvin dyrt..

Er det noen måter evt å bli kvitt feilmeldingen på da?? Da glemmer jeg heller hele feilmeldingen.

Bare irriterende at den vises hele tiden.

Svirre
13/11/16, 00:53
800kr i feilkodeutlesning og resten er sikkert fastpris for feilsøkning utover dette (de skal verifisere at det kan være en sensor og/eller f.eks. kabelbrudd).

Koster å ha bil på verksted i Norge...fordelen med å ha den hos en merkeforhandler, er at de har lett tilgjengelig kompetanse på din bil. Det kan bli billigere, selv om timeprisen er dyrere der og da.

Du kan f.eks. sette inn bilen slik at du får lest ut feilkoder og byttet deler selv basert på kodene som er skrevet ut. Det kan løse problemet billigere, men er det ingen garanti for :)

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk