PDA

Vis full versjon : Spørsmål ang toppakning



Kogi240gl
31/10/16, 22:44
Hei har en v70 med 2l turbo.
Når dn står på tomgang så sviver den som et dass men med en gang det kommer turtall på motoren så går den som normalt. Er det sjangs at topppakningen er røken? Evt mye arbeid å bytte den? Den er også veldigt vanskelig å starte

Takk for raskt svar.

Svirre
01/11/16, 12:28
Å starte med toppakningen først er ikke riktig steg. Mistenker en tomgangsregulator om du har den gamle versjonen, eller gasspjeldet om du har elektronisk pedal.
LMM er også noe som kan lage disse problemene. Så lenge olja di er bra, og det ikke er noe oljemerker i frostvæsken, så er nok den i orden :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Kogi240gl
01/11/16, 23:59
Har en radiator som lekker så ser ingenting i kjølevesken. Får ikke opp noen feilkoder på bilen når eg feilsøge. Har første generasjons v70. Den røyker også mer nå føler eg.


Å starte med toppakningen først er ikke riktig steg. Mistenker en tomgangsregulator om du har den gamle versjonen, eller gasspjeldet om du har elektronisk pedal.
LMM er også noe som kan lage disse problemene. Så lenge olja di er bra, og det ikke er noe oljemerker i frostvæsken, så er nok den i orden :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

olekr93
11/01/17, 21:02
Har en 850 2.0t som begynner å røyke når den står en stund på tomgang. Og det lukter olje av eksosen. Prøvd å byttet veivhus vetilasjonen uten noen forbedring. Jeg mistenker at ventiltettningene er gåen og må ut med toppen [emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
12/01/17, 02:05
Har en 850 2.0t som begynner å røyke når den står en stund på tomgang. Og det lukter olje av eksosen. Prøvd å byttet veivhus vetilasjonen uten noen forbedring. Jeg mistenker at ventiltettningene er gåen og må ut med toppen [emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ventiltetninger kan byttes uten å demontere topp ;)

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

olekr93
12/01/17, 11:20
Bytte pakning med det samma så kan man sette inn forsterket [emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk

Svirre
12/01/17, 11:22
Bytte pakning med det samma så kan man sette inn forsterket [emoji1360]


Sent from my iPhone using Tapatalk
Altså; hvorfor bytte hvis den fungerer? Jeg sksl ikke ta fra deg den gleden, men hvis du har planer om å passere 400hk, så kan det kanskje lønne seg.

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk