PDA

Vis full versjon : Merkelig dunkelyd i understell, S60



kebabaluba
29/10/16, 19:26
Sliter med rar dunkelyd fra understell framme på Volvoen min. Det er et slags dunkelyd som kommer i humper av og til i lav fart og det forekommer når bilen har stått i ro som feks når jeg har vært på jobb og kjører igjen. Det rare at det forsvinner når man har kjørt litt. Har prøvd å sjekke div ting når jeg har skiftet dekk og prøvde å bytte lenkearmene på stabstag, finner ingenting galt. Den dunkelyden forekommer også oftere når jeg kjører på lavprofil, og forekommer sjeldnere med vanlige vinterdekk. Noen som har hatt samme problem? Mistenker litt disse foringene på støtdempere, men er litt usikker...

JK91
01/11/16, 09:22
Mistankene kan nok fort stemme. Hadde samme problemer på en Touran jeg har. Der bytta vi ut div "enkle" deler først, uten hell. Tilslutt, ved en tilfeldighet, fant vi ut at det var selve støtdemperen som var gåen. Absolutt en mulig synder!

mrstfu
01/11/16, 10:58
Fjærsete og demperlager er gjenganger på ulyder i disse bilene, ofte har enten fjærsetet løsna i vulken mellom gummien og stålhylsa i midten, eller så hender det lagrene i seg selv ruster - sistnevne lager gjerne knirkelyder ved sving.

kebabaluba
02/11/16, 01:16
Takk for hjelpen. Skal undersøke deler og slikt. Trenger jeg fjærklemme for å skifte demperlager?