PDA

Vis full versjon : Montere 1000metere på facelift XC70



Tom K
28/10/16, 14:22
Kjøpte i dag et komplett monteringssett for ekstralys på Volvo her i Halden, monterte braketten til lysa og koblet opp alt av ledninger, men når jeg pakka ut bryteren så fikk jeg se at den var grå.......monterte bryteren men lysa virker ikke, har sjekket ledninger, kontakter og sikring.....Disse bryterene skal jo kunne byttes om på uten at ting slutter å virke men når jeg satt den grå lysbryteren der speilbryteren sitter så går speilet inn når jeg trykker på lysknappen.......noen som har vært borte i lignende ?

Per Turbo
28/10/16, 16:09
Noen biler må ha inn software for å aktivisere bryteren så det blir lys.




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Tom K
28/10/16, 16:21
Hmm snakka med 2 mekanikere på volvo + han på delelageret, alle sa at det ikke var nødvendig med Vida, de trodde det kunne være forskjell på de gamle grå og de nyere svarte bryterene, kan det stemme ? Det rare er at hvis jeg flytter for eksempel bryteren til speilet så slutter den å virke, setter jeg inn en annen bryter på plassen til speilbryteren så virker speilet, disse skal jo kunne flyttes rundt uten problem, eller er det ikke sånn på facelift ?

Per Turbo
28/10/16, 16:22
Det er plassene du setter bryteren i som programmeres, men du kan sette de hvor du vil før de programmerer seg til den plassen de står i




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Tom K
28/10/16, 16:38
Ok, på den gamle XC90`n jeg hadde så kunne jeg flytte rundt på brytere uten at det ble noe krøll nemlig, det var en 04 mod...får stikke ut på Volvo å be de kode inn lysa da, å det skal de jaggu få gjøre gratis

Daniel V
28/10/16, 21:52
Jeg hadde svart bryter i min 99 S80. Var aldri noe problem der :)

Svirre
28/10/16, 23:08
Bare et spørsmål; koblet du fra batteriet før du monterte bryteren og satte nøkkelen i pos. II før du koblet til batteriet igjen?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Plexim
28/10/16, 23:41
Har svart bryter og skulle hatt grå hvis du vil bytte. Ikke at jeg vet eller tror det har noe å si på problemet ditt men

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Jimbojama
29/10/16, 15:48
Jeg har jo 07 bil, ingen problem å flytte rundt på brytere der.

Tom K
29/10/16, 17:53
Det går ikke på min ,

Tom K
29/10/16, 17:59
Bare et spørsmål; koblet du fra batteriet før du monterte bryteren og satte nøkkelen i pos. II før du koblet til batteriet igjen?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Det sto det ingen ting om på det arket som fulgte med, har jeg klart å ødelegge noe nå da eller ?

Svirre
29/10/16, 18:39
Det sto det ingen ting om på det arket som fulgte med, har jeg klart å ødelegge noe nå da eller ?
Nei, men som det blir nevnt så programmerer du inn bryterenes funksjon og plassering :)

Napp av batteriet, sett inn brytene i ønsket posisjon, vent 5 min og koble til batteri med nøkkel vridd i pos. II. Regner med det løser problemet :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Morgis
01/11/16, 00:11
På min 07 satte jeg bare bryteren inn, og den fungerte. Flyttet i senere tid litt om på plasseringen uten problem.
Den lyser ikke når fjernlysene slåes på ? Såvidt jeg kan se i Vida, så finnes ikke software for dette, så det er nok en standard parameter som ligger i CEM fra før fra fabrikk.

Bryterfarge skal heller ikke ha noe å si, da elektronikken er lik inni bryteren.
Sett flere biler med feil farge på bryteren

Svirre
01/11/16, 11:10
Ifg. monteringsanvisningen som ligger ute på Volvo sine side, så starter den med å vise frakoblingen av batteriet. Syns det er rart at dette ikke ble opplyst om hos trådstarter.
Tommelfingerregel for endringer/modifikasjoner på det elektriske i slike biler er å koble fra batteriet! Gjør man ikke det, risikerer man feilkoder.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Tom K
01/11/16, 13:10
Får sjekke når bilen kommer tilbake fra gearkasse service i slutten av uka, fikk ny svart bryter på Volvo så alt ordner seg nok, ikke noe i veien med servicen jeg får ;)

Tom K
03/11/16, 15:45
Da har batteripolen vært av, tenning på hakk ll, bryter inn og strøm på, la det bli lys.......å det ble det ;)

Svirre
03/11/16, 15:53
Da har batteripolen vært av, tenning på hakk ll, bryter inn og strøm på, la det bli lys.......å det ble det ;)
Så bra! Regnet nesten med det ut i fra beskrivelsen din :)

Sent fra min EVA-L09 via Tapatalk

Tom K
03/11/16, 16:08
takk for hjelpen.....å jeg som trodde jeg kunne alt hehe