PDA

Vis full versjon : Bytte til xenon v70 2001



Førrrrrr
23/10/16, 19:14
Har i dag halogen på både nær og fjernlys.
Har to originale volvo xenon lykter liggende og lurer på om noen her har erfaring med å montere disse.
Passer kabling?
Fremgangsmåte?

Vet at jeg ikke kommer til å få automatisk høyderegulering,men føler igrunn at det kan gå greit uten da alternativet jo er å sette inn et xenonkit i de originale lyktene,noe som vil blende andre bilister MYE

Jakke
31/10/16, 05:49
Har i dag halogen på både nær og fjernlys.
Har to originale volvo xenon lykter liggende og lurer på om noen her har erfaring med å montere disse.
Passer kabling?
Fremgangsmåte?

Vet at jeg ikke kommer til å få automatisk høyderegulering,men føler igrunn at det kan gå greit uten da alternativet jo er å sette inn et xenonkit i de originale lyktene,noe som vil blende andre bilister MYE

Får vel svare det lille jeg vet om dette.

Jeg vet at xenon kom på 2003-modellene først, da jeg har en tidlig 2003 S60 med original xenon (fra Nov02). Hvor planlagt det var i 2001 vet jeg ikke, det kan tenkes du får klipping og liming her...

Utenom det så er det vel å få høyreregulering til å fungere med hjulet inne som er spørsmålet. Er det samme motoren i lyktene, så er det grei skuring, er det andre specs på de så kan det bli verre. Den biten får andre svare på-

Selve lyktebyttinga er å få av boltene oppå, ta av fangeren, så har du to bolter inn mot der grillen er, samt lykteviskere som jeg mener er skrudd i lykta, slangene må iallefall tas av her.

Jeg ville sjekka det med motorene, og sammenlikna plugger i motorrom vs ny lykt, og evnt ta av ei lykt å sammenlikne! Det er en times arbeid av og på, pluss sammenlikning og tenking da!

Lykke til!

mrstfu
31/10/16, 09:05
Det han lurer på med høydereguleringa gjelder den automatiske høydereguleringa. Xenonlykter skal ha automatisk regulering ifht last, i form av sensorer på bakakselen. I utgangspunktet er ikke xenonlykter, selv om de er originale, godkjente på biler som ikke har høyderegulering. Spørsmålet blir heller om ledningsnettet ligger klart til denne sensoren, eller sensorene.

Med det sagt, finner du riktih verksted vil de ikke legge merke til det, men jeg er rimelig sikker på st test av høyderegulering inngår i PKK på en eller annen måte.

Jakke
31/10/16, 10:32
Det han lurer på med høydereguleringa gjelder den automatiske høydereguleringa. Xenonlykter skal ha automatisk regulering ifht last, i form av sensorer på bakakselen. I utgangspunktet er ikke xenonlykter, selv om de er originale, godkjente på biler som ikke har høyderegulering. Spørsmålet blir heller om ledningsnettet ligger klart til denne sensoren, eller sensorene.

Med det sagt, finner du riktih verksted vil de ikke legge merke til det, men jeg er rimelig sikker på st test av høyderegulering inngår i PKK på en eller annen måte.


Vet at jeg ikke kommer til å få automatisk høyderegulering,men føler igrunn at det kan gå greit uten da alternativet jo er å sette inn et xenonkit i de originale lyktene,noe som vil blende andre bilister MYE
Tror du bomma litt der

mrstfu
31/10/16, 10:54
Tror du bomma litt der

Beklager, tok feil. La meg omformulere:

Det han BØR lure på er hvorvidt han kan få automatisk høyderegulering.