PDA

Vis full versjon : Sterkere motorfester?



RealT3cH
21/10/16, 22:46
Hva gjør folk for å oppgradere til noe mer holdbare motorfester?

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

FordFoi
22/10/16, 12:40
Jeg bruker dieselfester, men de ryker jo selvfølgelig etterhvert.
Har prøvd såkalte forsterka motorfester, men ikke noe bedre.
Det hjelper veldig å sette på et ekstra motorfeste fra toppen til innerskjærmen

Lasse R
20/12/16, 22:59
Hvis du borrer ut styrepinnen til motorfestet på innsugssiden, og setter en bolt (M8) med mutter igjennom hele festet, det skal være litt slakk i bolten, så ikke stram den helt. Da vil du nok ha ett feste som holder :D Har kjørt med dette en stund nå og har ikke tatt mine fester (Som er orginale)

2førr10
21/12/16, 00:39
Hvis du borrer ut styrepinnen til motorfestet på innsugssiden, og setter en bolt (M8) med mutter igjennom hele festet, det skal være litt slakk i bolten, så ikke stram den helt. Da vil du nok ha ett feste som holder :D Har kjørt med dette en stund nå og har ikke tatt mine fester (Som er orginale)

Dette må prøves, men orker ikke gjør det før de festa som jeg har nå er ferdig :p Et spørsmål btw, ryker de fortere på innsugsiden?

Når det skjer skal jeg prøve det du foreslår, så har jeg en annen ting jeg skal skaffe og montere når det blir bytte av motorfester, det er oljesøl-skjold på eksossiden. IPD selger de, er en oppned skål som man trer igjennom styrepinnen og bolten, om du søler olje så skal det dette på det skjoldet, jeg har lyst å tru at det virker som varmeskjold også.

https://www.ipdusa.com/products/8506/103960-right-engine-mount-heat-shield-240-turbo

Daruu
21/12/16, 01:15
De ryker vel fortest på eksossiden mener jeg, men tipset med m8 bolt virker som det fungerer.
240 turbo blir levert med slik varmeskjold orginalt, så vil helt klart tro det har noe for seg!

Poosz
23/12/16, 15:23
Jeg bruker maskinfeste til dreibenk på 240'n min. Jeg har ca 270nm i 2.5 tdi motoren min :)