PDA

Vis full versjon : Bygge om fra automat til manuell må de godkjennes?



Laloba
21/10/16, 20:44
Må man søke før man bygger om fra automat til manuell på en 850?

mrstfu
21/10/16, 22:03
Kan jeg ikke tenke meg, står vel ikke i vognkortet hva slags girkasse bilen er levert med?

Uansett, det er miljø-, sikkerhet- og avgiftsrelaterte endringer som skal godkjennes, ikke driftssikkerhet, så lenge det ikke påvirker noen av de andre punktene. Man kan strekke det til at en manuellkasse påvirker utslippet på papiret, men det kan jeg ikke tenke meg de bryr seg om.

Daniel V
22/10/16, 00:32
I Autosys kan man se hva slags kasse en bil er levert med. Typegodkjenningen gjenspeiler hva slags kasse bilen er levert med også.

Svirre
22/10/16, 21:48
Nei, du trenger IKKE godkjenning såfremst den er typegodkjent til bilen din. 850 ble levert med hovedsakelig 2 girkasser; M56 og M59. Sistnevnte er til R-modellene og er svært sjelden vare. Det ble også levert M58 på '97 modellene som hadde AWD.

Om du går for en av disse, så trengs ingen godkjennelse fra øvrige myndigheter.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Laloba
23/10/16, 11:56
Nei, du trenger IKKE godkjenning såfremst den er typegodkjent til bilen din. 850 ble levert med hovedsakelig 2 girkasser; M56 og M59. Sistnevnte er til R-modellene og er svært sjelden vare. Det ble også levert M58 på '97 modellene som hadde AWD.

Om du går for en av disse, så trengs ingen godkjennelse fra øvrige myndigheter.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Takk for svar tror det blir og gå for m56 ved eventuell ombygging den skal tåle mest.

Svirre
23/10/16, 12:15
M56 er den vanlige kassa, så skal tåle en del den :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.