PDA

Vis full versjon : Ekstralys, hvor skal man hente strøm? skal ikke ha org ledningsnett.. xc70 06 mod



jensen
21/10/16, 17:26
Hvor skal man hente strøm i motorrommet? batteriet er jo bak i bilen =/
jeg skal ikke bruke det originale ledningsnettet.

konso
21/10/16, 17:57
Du har et + punkt ved venstre fjærtårn som brukes til hjelpestart/lading. Husk sikring.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

jensen
21/10/16, 18:03
sikring og bryter skal jeg montere ja :) men er dett for at det ledningsnettet som er der originalt ikke tåler det som skal kobles på.

skal se etter det punktet :)

Per Turbo
21/10/16, 20:11
Kan være du har opplegg fra fabrikk, da ligger det en liten grå kontakt mellom lykt og luftfilter inntil skjermen.




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

aarnes
21/10/16, 21:46
Kan være du har opplegg fra fabrikk, da ligger det en liten grå kontakt mellom lykt og luftfilter inntil skjermen.




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

Men da må du ha org. bryter for at den skal fungere.

Per Turbo
21/10/16, 21:46
Ja det stemmer det faktisk




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

HansM
23/10/16, 11:01
Men da må du ha org. bryter for at den skal fungere.

Og det er verdt å ta i bruk orginalbryter og delvis orginalnettet og la dette styre et nytt relé som henter hovedstrømmen direkte fra pluss.
Da kan man koble på det man vil, samt at man får det til fungerere som det skal uten å "klipp og lim" idet orginalenettet. Selv om det blir et relé som styrer et annet relé.

Svirre
23/10/16, 11:35
Den orginale satsen med brakett, bolter, styrehylser (til å montere i frontfangeren), relé, bryter og ledningsnett, koster ca. 16-1700kr. Det er meget enkelt å koble opp.

Hørt noen si at du får tak i bryteren og kontaktstykket separat slik at resten ble "custom".

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Børge Vikebø
23/10/16, 12:10
Brukte selv bryter fra Volvo (rundt en 200kr tror jeg det var) samt hentet styrestrøm til rele i kontaktstykket bak luftfilterboks. Koplet strøm til rele via +kontakten ved venstre hjultårn (bak sikringsboksen). Fungerer utmerket!

locked
23/10/16, 20:24
Hvor skal man hente strøm i motorrommet? batteriet er jo bak i bilen =/
jeg skal ikke bruke det originale ledningsnettet.

sikring og bryter skal jeg montere ja :) men er dett for at det ledningsnettet som er der originalt ikke tåler det som skal kobles på.

skal se etter det punktet :)

Kvirfor gjere det så tungvindt?

Den orginale + kabelen ved venstre hovedlykt er rikeleg dimensjonert, du kan fint dra 30A gjennom den berre du set i passande sikring.

Den tynne ledningen er styrt jord (til ditt custom rele). Kjøper du brytar og puttar inn i konsollen fungerar det utan noko meir kabeltrekking.