PDA

Vis full versjon : Varme og ABS



SnurrDass
21/10/16, 08:32
Hei.
Har noen feil på bilen min som jeg ikke finner ut av.

Varme:
Nå på de kalde dager så trenger man litt varme i bilen. Jeg setter setter varmen på fult og Vift spinner opp når motor er varm nok til å gi fra seg varme.
Men det kommer bare en liten liten lunk når jeg står stille. Gir på litt så merker jeg at det blir varmere men ikke nevneverdig mye mere.
Jeg sjekket veske nivået for det var det første som slo meg. Det er ok.
Motor temp viser normal drift temp men alikevel kommer det ikke noe i kupeen.



ABS:
Jeg har nå fått det kjente ABS problemet. Hører abs/anti skrens jobber litt de første 100m før den gir seg og kommer med feil melding i instrument panelet. Men når jeg svinger litt hardt til høyre så slår traction controll inn. Gass pedalen blir litt uvirksom før jeg retter opp og kjører rett frem.
Er dette da abs hjernen som trenger lodding eller er dette en sensor som ikke er god?

Har EU i mars og vinter på vei så hadde vært fint om fått fiksa dette før det blir alt for kaldt.

All hjelp og tips mottas med stor takk.


Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Svirre
21/10/16, 09:29
Første bud: få lest ut feilkoder. Utover dette så er det vanskelig å peke ut noe konkret da det er mer enn bare abs-sensorer som styrer antiskrensen.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

eab
21/10/16, 11:10
Kjente problemer på v70n er tett/defekt varmeapparatregister og sprukne abs-ringer.

Det høres ut som du har disse problemene, men mer feilsøking kan være nødvendig for å være sikker.

RexRonny
24/10/16, 14:11
Jeg hadde også samme bremsefeil på min V70-05 Diesel. På min var det en sensor som hadde berørt abs-tannhjulet og fått litt riper.
Uansett var den sensoren ikke god lengre. Avlesning med VIDA/DICE sa at jeg hadde feil på sensor høyre forhjul.
Bestilte ny sensor fra en nettbutikk, og nå har alt vært ok siden jeg skiftet sensoren i september.
Fryktet at det var sentralen, men vida avlesning sparte meg for den utgiften.
Ang. varme; på min diesel er det ikke så svære greier med varme fra bilen nå når dieselvarmeren er defekt.
Det er nok en grunn til at den ble levert på alle biler i nordeuropa..
Må vel fixe det på min; "dags for service" sier meg lite annet enn det åpenbare, min varmer må ha service..

SnurrDass
26/10/16, 23:33
apropo min varmer, den er ikke så vel villig å starte den heller.
setter den manuelt på, men stopper like fort igjen. hører ikke at den begynner å jobbe en gang.

finnes det noen repair kit på den?
pakninger og generelle slite deler?

SnurrDass
26/10/16, 23:39
Noen som har DICE/ Vida i nærheten? Østfold? kommer meg ikke på volvo da jeg kommer hjem fra jobb så altfor seint.

SnurrDass
04/11/16, 14:51
Fant noen feil ja
BCM-0011
CCM-0004
CCM-0040
DDM-E010
ECM1300
ECM-2501
ECM-2505
ECM-6805
ECM-9210
ECM-940A
ECM9520
ECM-A02B

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk

Svirre
04/11/16, 16:53
Fant noen feil ja
BCM-0011
BCM-0011 Wheel sensor left front. Faulty signal

CCM-0004
CCM-0004 Compressor. Faulty signal
CCM-0004 Passenger compartment temperature sensor. Signal too high / Signal missing
CCM-0004 Passenger compartment temperature sensor. Signal too high or signal missing

CCM-0040
CCM-0040 Air quality sensor. Internal fault

DDM-E010
Control module; Internal fault

ECM-1300
MAF, Faulty Signal

ECM-2501
Fuel pressure to high

ECM-2505
Fuel pressure to low

ECM-6805
Ladetrykkregulering,feilaktig strøm. -Periodisk

ECM-9210
Electronic throttle unit, potentiometer 1. Faulty signal OR
Cruise control. Faulty signal

ECM-940A
Brake position sensor Faulty signal
Brake position sensor Signal outside its permitted range

ECM-9520
ACCELERATOR PEDAL POSITION SENSOR

ECM-A02B
Communication, control module for anti-lock brakes (ABS) - Faulty signal: DTC found not active

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk


Nå har jeg gjort et kjempesøk for deg ;) Slik jeg tolker feilkodene dine, så kan du ha:

- Sprukket ABS-ring på førersiden, foran.
- Brudd eller defekt tempsensor for passasjersiden
- Defekt AQS (CCM - 0040). Denne er bare å overse. Omtrent alle P2 Volvoer har denne feilkoden.
- Feil i betjeningsmodulen til vinduer på førerdøra
- Dårlig LMM (ECM - 1300)
- Gammelt dieselfilter
- Feil på enten gasspedalen eller bremsepedalgiveren

Jeg ville ha startet med å få byttet ABS-ringen foran. Deretter slettet feilkoder og sett hva som dukket opp igjen. Ville også ha sjekket i VIDA hvordan gasspedalen din gir signaler.
Temparatursensoren til varmeapparatet kan sikkert være med å styre problematikken du har ift at den avgir bare litt lunken temp. på tomgang.

SnurrDass
04/11/16, 18:07
Nå har jeg gjort et kjempesøk for deg ;) Slik jeg tolker feilkodene dine, så kan du ha:

- Sprukket ABS-ring på førersiden, foran.
- Brudd eller defekt tempsensor for passasjersiden
- Defekt AQS (CCM - 0040). Denne er bare å overse. Omtrent alle P2 Volvoer har denne feilkoden.
- Feil i betjeningsmodulen til vinduer på førerdøra
- Dårlig LMM (ECM - 1300)
- Gammelt dieselfilter
- Feil på enten gasspedalen eller bremsepedalgiveren

Jeg ville ha startet med å få byttet ABS-ringen foran. Deretter slettet feilkoder og sett hva som dukket opp igjen. Ville også ha sjekket i VIDA hvordan gasspedalen din gir signaler.
Temparatursensoren til varmeapparatet kan sikkert være med å styre problematikken du har ift at den avgir bare litt lunken temp. på tomgang.

AAhh genial Sverre.

Ja skal se på ringen om den er sprukket evt se om det er skade på sensoren og bytte.
LMM viste jeg ikke noe om men har hørt at de kan vaskes
Diesel filter vet jeg, det er en stund siden det er byttet, men fikk ikke byttet det sist "service da jeg ikke fant ut hvordan jeg fikk skrudd av koppen uten å måtte røske i filler hele enheten.
Har en feil på vindu som ikke går opp automatisk, tror det er en endebryter som er defekt.
Gass pedalen? Hva av signaler går der? er vel bare en wire der. men kanskje den mener spjeld posisjon.

takk for hjelpen Sverre :D da er det opp på bokken i morgen tidlig

Svirre
04/11/16, 18:49
Det er ikke wire på disse bilene. Gasspedalen er et POT-meter som gir signaler til ECM om hvilken posisjon den har ifa spenning. Hvis dette begynner å bli slitent, så gir det feil signaler. Du vil får det frem ved å kjøre sanntidsverdiene i et diagram i VIDA. Samme med LMM. Da får ser du lett om det er noe som ikke fungerer som det skal.

ABS-sensoren er nok i orden siden den ikke varlser om signalbrudd eller kortslutning :)

SnurrDass
01/12/16, 08:14
Med tanke på at den ikke varmer så godt. Er de mye jobb å bytte registeret?

Sent fra min SM-N910F via Tapatalk