PDA

Vis full versjon : Bytte styreenheten/tannstanga. Noen erfaring?



Torsen67
18/10/16, 11:37
Det ser ut til at min lekker der rattakselen går inn. Høres det sansynlig ut? Tenkte uansett å bytte ut den delen på rattakselen som pleier å bli treg.
Må vel ned med hele motorramma?

J-R
19/10/16, 20:43
Fått påvist slakk i tannstang på min xc70. Pris på bytte hos Turessons i Årjang er på ca 18000,-SEK. Inkl bytte av noen hydr slanger. Fikk beskjed at det var en dags jobb og at ramma må ned.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Per Turbo
19/10/16, 22:44
Om du må bytte slanger /rør er det fordi du får en nyere og bedre tannstang, var to varianter men de som har den ene får nå den andre og må bytte slanger/rør. Da er det litt dyrere.

Må ha ned ramma, ikke nødvendigvis helt ned men når den først er løs fra bil er det like greit.
Hadde byttet rammeforingene samtidig




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

eab
21/10/16, 11:12
Jeg brukte knapt 3 timer (alene) fra jeg kjørte inn i garasjen til jeg kjørte ut igjen, men da byttet jeg smi-tannstanga til en tilsvarende brukt tannstang. Må løsne ramma helt i bakkant og løsne i framkant. Det er ganske grei skruing, men noe trangt.

Per Turbo
21/10/16, 13:59
Ja det er de som har SMI tannstang som nå får ZF og må da bytte tilførsel og returrør da de er annerledes, derfor koster det mer i deler og arbeid ikke minst.




Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no