PDA

Vis full versjon : 2001 V70 Varmeapparatvifta starter av seg selv.



Jroyseth
14/10/16, 22:11
I det siste har varmeapp.vifta begynt å blåse for fullt,etter at jeg har parkert og forlatt bilen. For å stoppe vifta,må jeg låse opp bilen,slå på,og av tenninga igjen. Har noen opplevd lignende ? Det er snakk om en 2001 V70 2,4 bensiner uten turbo.

locked
15/10/16, 02:52
Kor lenge går vifta? Det kan tenkast at det skal vere slik, for å tørke evaporatoren til klimaanlegget for kondens.

Evt. så er det regulatoren til vifta som er defekt. Vifteregulatoren har konstant strømforsyning. Dersom det fungerar greit ellers, kan du heilt enkelt koble inn eit rele før viftemotoren slik at du mistar strømmen der når tenninga er av..

SagaPer
15/10/16, 09:39
Du skriver i feil underforum. :-)

Per Turbo
15/10/16, 13:05
Flyttet

Per Turbo
15/10/16, 13:06
Jeg tipper på motstanderen, hadde byttet den først.

Jroyseth
15/10/16, 15:28
Du skriver i feil underforum. :-)

Ja,det ser jeg nå. Sorry. Var litt seint på kvelden :(

Jroyseth
15/10/16, 15:30
Kor lenge går vifta? Det kan tenkast at det skal vere slik, for å tørke evaporatoren til klimaanlegget for kondens.

Evt. så er det regulatoren til vifta som er defekt. Vifteregulatoren har konstant strømforsyning. Dersom det fungerar greit ellers, kan du heilt enkelt koble inn eit rele før viftemotoren slik at du mistar strømmen der når tenninga er av..

Har aldri latt den gå til det stopper av seg sjøl. Kan kanskje prøve det,neste gang.

Jroyseth
15/10/16, 18:54
Kom på den utrolige ideen å lese i instruksjonsboka. Der står noe om at vifta kan starte for å tørrblåse systemet. Det skal inntreffe 50 minutt etter tenninga er slått av,og vare i 7 minutt. Ja,ja.. en dag uten å lære noe nytt er en bortkasta dag :rolleyes: