PDA

Vis full versjon : Div spørsmål ang. V70N



JonnaV70
10/07/10, 11:15
Hei!
Fant idag ut at sentrallåsen ikke fungerer på påfyllingslokket på bilen min, noen som har tips til hva som kan prøves uten at det blir for dyrt? ;)

Funderer litt på BSR steg 1, ikke så mye for å få mer effekt, men hørte et sted at det kunne få ned forbruket litt. Syns det brukes litt mye på småkjøring, blir fort over liter'n. Hvilken påvirkning vil chip ha på automatkassen?

I tillegg synes jeg bilen går litt "ujevnt" på tomgang, innimellom virker det som om turtallet faller noe. Ble fortalt at en software-oppdatering kunne fikse dette, noen som vet noe om det?

MadAss
10/07/10, 11:36
Det tar ca 10 min etter at du har låst bilen før tanklokket låser seg. Dette fordi at du skal kunne låse bilen mens du fyller drivstoff.

Ikke sikkert at du vil merke noe forskjell på forbruket ved småkjøring med bsr chip, men bør kunne merkes ved langkjøring så lenge pedalen ikke ligger i bånn hele tiden:)

Godt mulig at oppgradering av programvaren vil kunne hjelpe deg om det ellers ikke er noen feilkoder på motor. Selve programvaren koster ikke mer enn 270 kr tror jeg, men da vil jeg like godt anbefale en Total CAN oppgradering. Denne programvaren koster rundt 450 kr mener jeg, og da får du oppgradert programvaren til alle styreenhetene. Tror at du kan merke forskjell på forbruket med ny programvare på girkassa:)

JonnaV70
10/07/10, 21:40
Takker for bra svar, MadAss:)

Satser på en oppdatering av programvaren i første omgang, så får en se med chippen :)

JonnaV70
10/07/10, 21:43
Sjekket forresten om den var låst nå, ca en time etter at jeg låste bilen, og det var den altså ikke.. Så det er nok noe annet gæærnt der, får ta en titt samtidig som programvaren fikses :)

aarnes
12/07/10, 14:50
Tja, et rele?

Se denne posten:
http://forum.vccn.no/showthread.php?t=7348

der har jeg lagt ut oversikt over alle releer på S60 og V70.

Lykke til!

volavo
20/10/11, 21:13
Det tar ca 10 min etter at du har låst bilen før tanklokket låser seg. Dette fordi at du skal kunne låse bilen mens du fyller drivstoff.


Hah. Eg kom nettopp heim med nygammal V70, og etter å ha låst bilen åpna eg tilfeldigvis tanklokket. Blei jo dritforbanna, for på dei to gamle Mercene mine låser det seg jo umiddelbart.

Søkte heldigvis litt på forumet her før eg ringte selger, og når eg gjekk ut og sjekka no var det faktisk låst, gitt :D

Så takk skal du ha ;)

Vatnehol
20/10/11, 21:28
I tillegg synes jeg bilen går litt "ujevnt" på tomgang, innimellom virker det som om turtallet faller noe. Ble fortalt at en software-oppdatering kunne fikse dette, noen som vet noe om det?

bilen gått langt?
fremste lamda sonde, og luftmengde måler er noe som burde byttes etter vanligvis 140 000, noe som få vet om. og mange synder på til de er helt defekt. fører både til økt forbruk, og ustabil tomgang, jo værre de blir jo værre ting forekommer.

www.fcpgroton.com selger begge deler veldig rimelig! har kjøpt der i fra selv begge deler til begge s60'ane i hus standen

GLTOslo
20/10/11, 21:32
Hah. Eg kom nettopp heim med nygammal V70, og etter å ha låst bilen åpna eg tilfeldigvis tanklokket. Blei jo dritforbanna, for på dei to gamle Mercene mine låser det seg jo umiddelbart.

Søkte heldigvis litt på forumet her før eg ringte selger, og når eg gjekk ut og sjekka no var det faktisk låst, gitt :D

Så takk skal du ha ;)

Men viss du vil unngå å bli dritforbanna, er det få tastetrykk i Vida, så kan du justere lokket til å låse seg umiddelbart, etter 10 min, eller 20 min ca.

volavo
20/10/11, 22:53
Men viss du vil unngå å bli dritforbanna, er det få tastetrykk i Vida, så kan du justere lokket til å låse seg umiddelbart, etter 10 min, eller 20 min ca.

Eg blei berre dritforbanna fordi eg trudde låsen var ødelagt ;) Funksjonen i seg sjølv er jo genial og noko eg har sakna på '97 MB Konebil.

Men kjekt tips om Vida, eg vurderer å anskaffe DICE også så da blir det vel å sette seg meir inn i moglegheitene der etterkvart.

Sjakalen
21/10/11, 08:50
Eg blei berre dritforbanna fordi eg trudde låsen var ødelagt ;) Funksjonen i seg sjølv er jo genial og noko eg har sakna på '97 MB Konebil.

Men kjekt tips om Vida, eg vurderer å anskaffe DICE også så da blir det vel å sette seg meir inn i moglegheitene der etterkvart.

Jeg gikk også på en flau smell her. Haha. Kjøpte til og med ny lås. Det var enda værre enn bare å bli forbanna. :o