PDA

Vis full versjon : Bremselys 08 XC70 virker bare med bakluke åpen



gizzmo82
13/10/16, 18:15
Har akkurat hentet meg en 08 XC70.
Det er koblet nye baklykter fra 14 mod (orginale) på et Volvo verksted. Bremselysene fungerer KUN når bakluka er åpen!?
Hva kan dette ha seg? Det skal visst nok være plug and play å skifte disse, så har vondt for å se for meg at det er kobla feil...

SagaPer
13/10/16, 18:26
Skriv gjerne en bedre tittel så får du kanskje flere lesere til innlegget ditt. Eks: Bremselys på XC70 lyser kun ved åpen bakluke!

gunnargt
13/10/16, 21:35
Har akkurat hentet meg en 08 XC70.
Det er koblet nye baklykter fra 14 mod (orginale) på et Volvo verksted. Bremselysene fungerer KUN når bakluka er åpen!?
Hva kan dette ha seg? Det skal visst nok være plug and play å skifte disse, så har vondt for å se for meg at det er kobla feil...

Det er ikke plug and play å bytte til disse da de har bremselyset i nedre lykter hel tiden. På 2008 og til facelift så er de øvre bremselys helt til du åpner luken, da lyser de nedre. Du må koble om oppe i stikket i taket og så må du hente strøm til bremselys fra tilhengerkontakten eller rellet til bremselys bak i bilen. Selv så koblet jeg bare om fremme i CEM på min og jumpet over stikk i taket bak. Mener dette ligger bedre beskrevet hvis du søker på nettet,sjekk på jagrullar.se

gizzmo82
14/10/16, 08:36
Takk for godt svar. Den blir satt på verksted for gammel eiers regning