PDA

Vis full versjon : Varsel om service



Viggo J
12/10/16, 14:14
Fikk nettopp opp varsel om at det er tid for service , siden bilen er gått 180 000 km er det vel registerreima som skal byttes. Og det gjør jeg selv. Men hvordan nullstiller jeg meldingen i displayet ?

locked
12/10/16, 14:18
Hold trippteller knappen inne når du skrur på tenninga, fortsett og hold til den gule trekanten begynne å blinke (ca 10sek)

Viggo J
13/10/16, 16:08
Hmmm. Fikk det ikke til å funke. Prøvde det tidligere for å resete oljebyttevarsel. Da funket det !?

holter
13/10/16, 16:37
Du er ikke første som har fått problemer med det :) Står hvordan i boka til bilen og ligger flere videoer på youtube om hvordan ... Husker ikke jeg helt feil fra den 06 jeg hadde så skal den være på tripp 2 med km på den , så tenning i hakk 1 - holde inne tripp til den piper eller kommer gult trekant , så vri tenning til hakk 2 slippe knappen -men må være rask .. hadde flere små kjøreturer før jeg fikk til :) Alternativt reis til volvo så fikser dem nok dette veldig billig -eller gratis tenker jeg , kan slettes med en feilkodeleser også om du har det - nøkkeløse biler må en gjøre det på .. eller jeg fikk ivertfall ikke til .. heller ikke bilia :)

locked
13/10/16, 18:00
Hmmm. Fikk det ikke til å funke. Prøvde det tidligere for å resete oljebyttevarsel. Da funket det !?
Det er det samme varselet no, det er jo ikkje noko varsel på reg.reima så også denne gangen er det oljeservice den er ute etter.

Viggo J
14/10/16, 06:53
Har en sånn iCarsoft Vol 2 , kan jeg bruke den til å fjerne dette varslet?

holter
14/10/16, 16:00
Det skal fungere og slette med icarsoft eller biltema sin feilkodeleser .

René Fredriksen
15/10/16, 09:27
tenning i hakk 1 trykk inn knappen for trip telle reset og hold den inne, ta tenningen så raskt i hakk 2 (etter inntrykk) og vent til trekanten begynner og blinke, slipp da knappen og du skal høre et litte pip :)