Vis full versjon : Bilen "gynger" Blir ikke klok
Hei
Jeg har en bil jeg ikke blir klok på. I lavere hastigheter så gynger bilen periodevis. Dvs den gynger ikke hele tiden, men noen ganger merkes dette ganske godt spesielt i hastigheter rundt 50kmt.
Det føles som om felger er ovale, men det har jeg nå fått sjekka og har utelukket hjulan som årsak til dette.
Hva i pokkern kan dette komme av? Noen her som kan hjelpe meg med tips? Kan automatkasse fororsake dette, slitte motorfester etc?
Du er sikker på det ikke kan være underlaget? Minimale endringer i underlag, kombinert med slitte eller defekte dempere, kan fort gi en gyngende følelse.
Tipper det er demperene som er defekt. Da vil bilen gynge mye.
Underlaget er ikke årsak da det ikke gynger når jeg kjører andre biler på samme veien.
Bilen min har c-four. Elektroniske dempere og har akkurat gått gjennom eu-kontrollen så demperne tror jeg er ok[emoji85][emoji50]
Har 4C selv (riktignok XC70) og jeg synes den gynger ganske mye, litt seilskute over det hele. Mistenker de bare er sånn. =p
Gjetter..
Dårlige dekk, stått lenge evnt gammel gummi. Nettopp satt på vinterdekk?
Nei er nok ikke dekkan. Har satt på vinterhjulan men er det samme problemet med både vinter og sommerhjul.
Sent from my iPad using Tapatalk
er felger dina volvo original , vist ikke kom dem dem gummi ringer , uoriginal felger har ofter ringer og ibland er ett helvette å sette ditt dekk med de på så noe velger å ikke bruker de og kan får den effekt somdekker er oval
er felger dina volvo original , vist ikke kom dem dem gummi ringer , uoriginal felger har ofter ringer og ibland er ett helvette å sette ditt dekk med de på så noe velger å ikke bruker de og kan får den effekt somdekker er oval
Nei, har ikke orginalfelger med de har plastringer som sentrerer felgene. Jeg har tenkt litt på om det er ujevn gange i motoren som skaper denne effekten. Virvelspjeldet er defekt og lurer på om den kanskje skaper ujevn gange. Skulle bytta spjeldet men dysene sitter bom fast. Volvo verksted ga opp å få de løs.
Om de sitter fast så anbefaler jeg at du sprayer rustløser rundt alle sammen, flere ganger i uken og bruker bilen som vanlig, så vil nok rustløseren sige ned og løsne dem. Utrolig hva varme og rustløser gjør over tid.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.