PDA

Vis full versjon : V70 2.4 D5 treg start | Kva er feil?



martinvenes
10/10/16, 22:21
Hei

Har ein Volvo V70 2.4D D5 2005 som er treg å starte.

Det er nesten ingen forskjell kortid eg startar. Samme om det er morgon, kveld, varmt eller kaldt. Må som regel holde tenninga eit par sekund før eg startar bilen.

Batteri skal være bra. Har prøvd å lade batteri + bruke start hjelp.

Kan det vær glødepluggar? Håpar det ikkje er dieselpumpe eller startmotor.

Stig-Arne
11/10/16, 05:50
Kan være mange årsaker til det.
Ville først begynt med å sjekke batteriet. Hvilespenningen bør ligge på 12,5 V eller høyere. (Hvilespenningen måles minimum 30 minutt etter motor eller lading er slått av)
Faller den lavere enn det, så begynner det å bli lite.

Glødeplugger er også en mulig feilkilde, men slik du beskriver det, så skjer det samme om det er varmt eller kaldt, og over 10 + grader bruker ikke motoren glødepluggene i noen særlig grad.

Startmotoren kan også være en synder, om den begynner å bli brent, så forbuker den mye mere strøm en normalt for å forsøke å starte bilen, men startmotoren vil slite med å dra motoren rundt med det resultat at det tar lengre tid for å få start. Og en dieselmotor er avhengig av turtall for å få start.

Kabler til startmotor, rundt batteri er også en mulighet.

Men jeg har mest tro på batteriet ditt. Men om du ikke har mulighet til å sjekke dette selv, så sjekker ett verksted dette som regel på 5-10 minutter.

Svirre
11/10/16, 14:37
Er drivstoffilter byttet i det siste?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

martinvenes
11/10/16, 19:53
Skal prøve med nytt batteri og nytt drivstoff filter. Takk for svar

Svirre
11/10/16, 21:05
Skal prøve med nytt batteri og nytt drivstoff filter. Takk for svar

Dette er servicedeler som slites over tid, så er ikke dumt å bytte :) Tips til filterbytte: ikke ha mer enn 1/3 på tanken. Mer enn det så risikerer du at det kan renne ut når du har ute filteret ;) Husk å la pumpa fylle opp filteret før du starter igjen. Det gjøres ved å la pumpa gå i pos. II i ca. 10 sek to ganger før du gjør et forsøk på å starte. Da skal den har fylt opp og bygget opp litt trykk igjen.