PDA

Vis full versjon : Er det noe poeng i å Lanolin-behandle en 2013-modell Volvo?



Mastiff
10/10/16, 11:00
Jeg har Lanolin (sauebasert olje som var veldig populært blant hundene våre...) behandlet tidligere biler for å unngå rust på understellet. Er det nødvendig/anbefalelsesverdig på en XC60 2013-modell å gjøre noe sånt, eller er understellet godt nok rustbehandlet fra fabrikken? Jeg har tenkt å beholde denne kjerra i noen år, og da er det jo greit hvis den ikke ruster i småbiter på den tiden...

sekse
10/10/16, 12:00
Dette er bra greier og absolutt lurt hvis du skal beholde bilen noen år.
Nye biler ruster også dessverre.
Pass på så de ikke borrer hull i bilen noe sted, det er vanlig at de gjør i f.eks dører for komme til med slangen. Be de heller bruke dreneringshull i stedet.

Bilen din kommmer til å lukte fjøs/sau i månedsvis etter behandling.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mastiff
10/10/16, 12:02
Takk, jeg kjenner til lukta... Det var derfor jeg skrev at hundene likte bilen så godt! Får finne ut hvor det nærmeste behandlingsstedet til Mandal er, da.

turb00le
10/10/16, 12:23
Syns ikke det lukter så ufyselige. Første gangen jeg brukte det på en bil forventa jeg at det skulle lukte fårikål og pinnekjøtt i overskuelig framtid.

Sent fra min S30 via Tapatalk

Mastiff
10/10/16, 12:27
Vel, man kan jo venne seg til alt. Men den er iallfall godt merkbar! Og det lønner seg ikke å stå inne i en garasje eller på en asfaltoppkjørsel den første tiden!