PDA

Vis full versjon : Er disse bærearmene brukbare?



Torsen67
10/10/16, 10:48
http://vparts.se/no/v70/volvo-v70-2000-2007/reservdelar/framvagn/lankarmskit-forstarkta-lankarmar-volvo-s60-v70.html

Jeg mener han i Oslo, Smalvollveien selger de samme. (ProPartSweden) Noen som husker navnet på butikken?

dag otto
10/10/16, 14:19
Har ingen god erfaring med proparts. Styrer selv unna.

locked
10/10/16, 14:56
For å vere heilt ærleg, alle slitedeler er lause på desse bærearmane, så lenge du ikkje har køyrt av vegen eller i ein støypekant så kan eg ikkje heilt sjå poenget med å skfte deler som er heilt i orden?

Du får kjøpe lause foringane, og med presse er det ei smal sak å skifte. Ville heller lagt pengane i nye bærekuler.

Daniel V
10/10/16, 16:38
Bærearmene fra proparts er bare møkka. Kjøpte to stk selv i 2011, aldri igjen!

Torsen67
10/10/16, 18:06
Det er ikke nødvendig å kjøpe bærekuler. De er ett år gamle. De fremre foringene i bærearmene er bare smulder.
Har dessverre bestilt de allerede. Er en stor jobb som skal gjøres på bilen nå, og må spare inn. Startkrans skal byttes, og det er lekkasje i styreservoen. Er de helt for jævlige, så får jeg heller bytte om ett par år. Men værre enn Meyle HD nekter jeg å tro de er. De holdt knappt to år.

Torsen67
10/10/16, 18:19
Ser nå at det var bestillingsvare og har stoppet ordren. Hvilke armer skal jeg gå for da? Virker jo som alt bare er driten?
Har ikke tilgang eller tid til presse.

Vatnehol
11/10/16, 07:20
Gå for originale eller poly foringer. Virker ut som de fleste uoriginale ikke holder noe særlig bra.

Torsen67
11/10/16, 10:06
Ser også at noen er fornøyde med Biltema sine armer, mens andre ikke. Noen sliter også med skjev slitasje på dekk og andre ikke. Virker som hver bil er litt individuell. Min bil sliter aldri dekkene skjevt, men spiser opp fremre foring.
Min er ikke senket, men jeg har gått opp en profil på sommerdekkene.

turb00le
11/10/16, 11:28
Synes proparts generelt har vært litt bob bob hver gang jeg har fått det merket.

Sent fra min S30 via Tapatalk

Griffin
11/10/16, 18:26
Jeg kjøpte disse fra breakeparts:

5892
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/307.jpg

Har kjørt med dem 1.5 år og kan ikke se noe slitage. Har ikke skikkelig inspisert begge men sjekket en her og en der og ser ikke anydning til att de skal ha blitt slitne, men fremre er vel kansje litt vanskeligre att se så kan ikke garantere noe.

Jeg kjører sirka 20k i året og det er normal bykjøring litt smått aggresivt noenganger i kurver og rundkjøringer om jeg har dårlig tid men ellers mykt og pleier ta det ekstra rolig over veibuler/dårlig overgang betong/asfalt eller ved hull i veien.
Kan ikke synes jeg føler noe slark.

Daniel V
11/10/16, 19:10
Mine bærearmer fra proparts varte i 9 måneder. Så var det slakk i foringene på bakre innfestning på begge to.

Griffin
11/10/16, 20:14
Sånn att man kan røra lite på den liksom, att hullet blitt større?

Daniel V
11/10/16, 20:49
Hullet var blitt ovalt ja, samt at foringen hadde sluppet i vulkinga.

Torsen67
13/10/16, 10:01
Ok. De tre armene jeg har hatt har aldri blitt slitt i bakre foring i det hele tatt. Det er disse propartsarmene jeg skal ha på nå i helga. Da får vi bare se hvor dette bærer hen;-)
Er helt lammet uten bil. Båten skal opp, to mc skal på vinterlagring, kjøpt leilighet, og her står jeg. Typisk at ting går til helvete når man trenger kjerra som verst. Bilen koster meg ca 50 lapper nå. 4-dyser byttet, nye bærearmer, motor ut for å bytte startkrans, flushing av kasse etc. Eneste grunnen til at den beholdes er att det ikke er en rustflekk å se.

Daniel V
13/10/16, 10:39
Ting har det med å hope seg opp ja. Da har du hatt mye uflaks ja. Jeg er på min andre P2 Volvo nå. Den første var en 99 mod S80 diesel som jeg hadde i tre år. Hadde gått 355 000 da jeg solgte den, og den kostet meg nesten ingenting. Angrer som en hund på at jeg solgte den bilen, for den var virkelig det beste bruktbilkjøpet jeg har gjort noen gang. Medlagt alt av kostnader jeg hadde på den på de tre årene, samt prisen jeg solgte den for så (bortsett fra oljeskiftene og diesel) så kostet den meg 2 000,- :)

Torsen67
13/10/16, 20:59
Jeg har nok endt opp med en skikkelig mandagsbil. Er noe i ett kjør. Får se om den holder ett par-tre år til.
Etter det ender den nok opp som delebil. Bare dysene er jo verdt mer enn vrakpanten.

Nasse
16/10/16, 01:27
Jeg har noen originale bærearmer som har sittet på en V70N hvis du fortsatt er på jakt.

Torsen67
18/10/16, 00:06
Byttet til proparts på lørdag. Var da mekanikeren kunne gjøre jobben. Hvis ikke måtte jeg vente 1mnd +.
Får se hvor lenge det holder:-) Det neste som står for tur er tannstang på styringa.