PDA

Vis full versjon : sachs sportsdempere



Tonytic
06/10/16, 20:58
lurer på om noen har prøvd dem, hvordan er de kontra vanlig/ bilstein, GM og koni

Rcar
07/10/16, 18:43
lurer på om noen har prøvd dem, hvordan er de kontra vanlig/ bilstein, GM og koni

Har dem på min V70R FWD 1998 og er ikke fornøyd. Jeg skal bytte de ut til fordel for gule Koni Sport eller Bilstein B6...

Rcar

Tonytic
07/10/16, 20:36
Vurderer å kjøpe til xc'n, da den er litt høy orginal[emoji12]er vel disse demperne som er litt lavere? Tenker å kjøre de i combo med vanlig v70 fjærer. Har nivåreg bak.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rcar
07/10/16, 23:06
Da modererer jeg meg veldig her; i forhold til svar (!)

Er det snakk om sportslig kjøring (sportslige kjøre egenskaper) og dermed bruk av kvalitets senkefjærer holder ikke SACHS helt mål.
- Der har jeg før sverget til gule Koni, men heller litt mot Bilstein B6 nå.

Sachs frontdempere fungerer sikkert utmerket med nye originalfjærer (og gode nivå dempere bak....)

Kjørte engang gule koni front på en V70 AWD med originale fjærer & originale (litt halvslitte) nivå dempere bak = og endte opp med en svært lite balansert bil....
- Hjalp dog når jeg justerte de til max på soft.

Mao et svar alt etter bruksområde og kombinasjon av deler.

Rcar

Tonytic
08/10/16, 00:29
Okei, her er det snakk om vanlig kjøring.
Bilen brukes max 3 ganger i uka, da jeg kjører konebilen (e-golf på småturer, firmabil på jobb) v70xc er min bil, men synes den er blitt slapp i generelt forstilling. Tenker en update med nye styreledd og nye komplette fjærben og kyllingben. Bærebruer var nye når eg kjøpte bilen


Sent from my iPhone using Tapatalk

Rcar
09/10/16, 15:54
Ja kan være greit å bytte A-armer med kule, ytre og (ikke minst) indre styreledd, tårnlager, sete og "kyllingbein" - sammen med dempere / fjærer.
Samt sjekke at foringene på krengning stag ikke er kaputt.
Sjekk også foringer på "motorvuggen" - Beveger den på seg - hjelper det lite om alt annet er topp ;)
Når man da også er i farta; sjekker man også at hjullager er tipp topp :)

Rcar