PDA

Vis full versjon : Dieselvarmer stopper[emoji17]



peodudn
06/10/16, 07:54
Hei.
Jeg kjøpte meg ny brukt dieselvarmer da den gamle var defekt. Monterte den i sommer og nå oppdager jeg et problem med den. Dieselvarmeren på bilen fungerer helt fint når motorern er i gang, men når jeg starter den med fjernkontrollen så går den i noen minutter før den stopper.
Jeg mistenker at det er vannpumpa som er defekt. Noen her som kan fortelle meg hvor denne vannpumpa er montert.
Skal defekt vannpumpe gi feilkode?

Volvo S80 2007-


Sent from my iPad using Tapatalk

Svirre
06/10/16, 12:12
En defekt vannpumpe setter nok feilkoder.
Få lest ut feilkoder FØRST før en foretar seg noe. Det er alltid lurt å starte med det på nyere biler :)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

peodudn
24/10/16, 16:33
Jeg har nå fiksa parkeringsvarmeren og tenker jeg deler litt info her.
Da den forrige varmeren slutta å fungere så feilsøkte de på Volvo og fant ut at software på CPM indikerte feil. De forsøkte å laste inn ny software uten at dette hjalp.
Det som da er litt irriterende er at du får ikke kjøpe bare elektronikkenheten på selve varmeren. Man må kjøpe komplett ny varmer. Det jeg gjorde var å kjøpe en brukt varmer og monterte denne.
Men den nye fungerte ikke ordentlig den heller. Feilsøkte i VIDA og fikk opp feilmld.
http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/520.jpg

Ble ikke så mye klokere av dette men det jeg gjorde var å bytte elektronikkenheten fra den nye over på den forrige varmeren og nå fungerer alt perfekt.

Synes det er litt rart at man ikke kan kjøpe bare elektronikken [emoji36]



Sent from my iPad using Tapatalk

peodudn
24/10/16, 16:38
Dersom noen der ute sitter på defekte varmere så kan det være lurt å ta vare på elektronikken evt selge den til noen som har samme problem som jeg hadde.


Sent from my iPad using Tapatalk

mrstfu
24/10/16, 21:13
Hvis det er Ardic 912d du har, hvor mye skal du ha for den defekte?

peodudn
24/10/16, 21:45
Hvis det er Ardic 912d du har, hvor mye skal du ha for den defekte?

Det er en ThermoTop V


Sent from my iPad using Tapatalk

MadAss
25/10/16, 06:00
Styreenheten sitter i vifta. Skifter du vifte, så skifter du styreenhet. Får det meste av deler til disse.

Sent frå S7 Edge

peodudn
25/10/16, 08:31
Styreenheten sitter i vifta. Skifter du vifte, så skifter du styreenhet. Får det meste av deler til disse.

Sent frå S7 Edge

Det stemmer ikke ifølge Volvo-verkstedet i Alta. De sa jeg må kjøpe komplett ny

Svirre
25/10/16, 09:00
Styreenheten er vel en separat komponent som ikke har noen sammenheng med vifta?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

mrstfu
25/10/16, 09:44
Hvis det er en ThermoTop som trådstarter sier, er vel Webasto fabrikanten. Regner med det er en del forskjeller mot våre Ardic-brennere.

peodudn
25/10/16, 09:49
Styreenheten er vel en separat komponent som ikke har noen sammenheng med vifta?

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

Styreenheten er skrudd sammen med vifta på disse. TT-V varmerne. Ja det er Webasto


Sent from my iPad using Tapatalk

MadAss
01/11/16, 17:03
Tok visst litt feil tidligere. På de første modellene gikk det ikke å kjøpe separate deler til dieselvarmeren. Vet ikke om der har komt deler til disse i ettertid.

Sent frå S7 Edge