PDA

Vis full versjon : V70 2005 Xenon ballast...igjen



Svanemsli
04/10/16, 11:00
Hei,

Har hengt endel på forumet her siden jeg gikk til anskaffelse av en 2005 V70 Summum i sommer, må si jeg har lært veldig mye, utrolig bra forum.

Blant annet så har jeg på grunn av ting jeg har lært her klart å bytte ballast på xenonlampa på venstre side selv, den var defekt fordi den var full av vann. Ballast ble byttet, alt var bare herlig, men etter en stund så gikk den nye fløyten også, det tas fortsatt inn vann på venstre side og lykta er våt på innsiden, perler av vann på glasset og generelt fuktig.

Er det noen som har noen tips om hva som kan gjøres med dette, hva bør jeg se etter, hvor kommer vannet vanligvis inn etc etc?
Kan helt sikkert bytte hele lykta, men det ser ut til å være lite venstrelykter med xenon til den modellen tilgjengelig hos bilopphuggerer rundt omkring.


Beklager hvis dette har blitt tatt opp tidligere.


Tore

mrstfu
04/10/16, 11:21
Generelt sett kan du plukke ut lykta og se etter lekkasjer, spesielt i plastskjøter og i overgangen lyktehus og -glass. Å legge på et lite lag med våtromssilikon eller lignendee skader ikke. Om det er mindre mengder vann, gjerne dugg, kan man med fordel legge inn en liten pose med silica gel i hver lykt, og bytte den ut med jevne mellomrom.

Uansett, anbefaler å plukke lykta ut av bilen for nærmere inspeksjon.

locked
04/10/16, 11:31
Sett trykk i lyktehuset, og bruk såpevatn for å finne lekkasjen.

t.skjevik
06/10/16, 09:05
Sett trykk i lyktehuset, og bruk såpevatn for å finne lekkasjen.
Hvis lekkasjen viser seg å være mellom glasset og huset, så ville jeg ha skilt de 2 og lagt på ny silikon og festet igjen. Finnes utallige videoer på yt som viser hvordan man gjør det