PDA

Vis full versjon : FÃ¥r ikke bilen i gir etter radiobytte ? V70 2007



okasin
03/10/16, 13:33
Hei, noen som har tips ang bytte til din2 spiller i en Volvo v70 (2007) automat 2.4 (163hk)
Jeg byttet spiller i dag, Dvs jeg prøvde.. Da jeg tok ut hele konsollen sluttet sentrallås å virke.. Så måtte jeg sette tilbake konsollen tilbake igjen da adapter plate for din2 spiller ikke passet som den skulle. Og nå får jeg ikke satt bilen i Drive, den står låst i posisjonen Park .. Det betyr at jeg får ikke kjørt, og får heller ikke ut konsollen igjen 😩

turb00le
03/10/16, 13:37
MÃ¥rn

Sent fra min S30 via Tapatalk

okasin
03/10/16, 13:50
Mårn 😀 Skrev et laaangt innlegg, og når jeg postet det.. Så sto det bare ..hei 😀 Så redigert innlegg, men vesentlig kortere.. Håper noen vet hva jeg må gjøre..

Jimbojama
03/10/16, 14:42
Par kjappe ting her;

Mistenker du har postet i feil underforum? Du har den forrige utgaven av V70 antar jeg, altså P2? Også kjent som V70N, 2000-2007? Tror ikke man kan bytte stereo i V70II?

Og angående byttet, koblet du fra batteriet før du tok ut klimapanelet?

holter
03/10/16, 14:52
Kan bytte stereo i en 2007 , er 2008 eller nyere en ikke kan på . Tror det sitter en knap et eller annet sted en kan trykke inn om girspaken har låst seg -men det får noen andre heller svare på om evnt hvor den finnes , lest det et sted på forumet og ligger videoer om det på youtube også . Noe helt annet er om hvorfor dette skjedde om det er for at noe ikke er riktig koblet til eller at batteriet ikke ble frakoblet :)

okasin
03/10/16, 15:35
UPS, jeg koblet ikke fra batteriet.. Skulle jeg gjort det? Hva er værste senariet nå?

holter
03/10/16, 15:58
Ja si det .... men når du skriver konsollen mener du da hele enheten med stereo og varmeenheten ? Har du prøvd og koble av batteri polene og la dem være av minst 20 min .. noe du skulle gjort før du begynte og skru :)

okasin
03/10/16, 16:05
Nei jeg har ikke tatt av batteri polen, for så på noen videoer på YouTube først og der ble det påpekt at tenning måtte stå på, og om jeg slo tenninga av så ville jeg få feil på airbager .. Noe jeg fikk siden jeg måtte slå tenning av da jeg ikke rakk å bli ferdig. Men kan prøve nå da, og ta av batteripolen og vente en halvtimes tid.. Så se om det vil hjelpe.. Verdt et forsøk ;)

ragge1
03/10/16, 16:45
på automatik så mår har tending på før åkunne flytte pågear sparken , sett på '' N '' , då før du bettre vinkel før å tar av aircondition panel men man skall ikke koppla av kontakter før man har kopplat av batterier og venter noe min for du tar av kontakter på aircondition og eventuellt radio

mrstfu
03/10/16, 17:21
Flyttet til riktig underforum.

okasin
03/10/16, 19:35
på automatik så mår har tending på før åkunne flytte pågear sparken , sett på '' N '' , då før du bettre vinkel før å tar av aircondition panel men man skall ikke koppla av kontakter før man har kopplat av batterier og venter noe min for du tar av kontakter på aircondition og eventuellt radio

Aha, tusen takk for ny viten om dette, det skal jeg IKKE glemme :)
Men hva gjør jeg nå da? noen som vet?
Nå står jeg jo bom fast, ikke får jeg kjørt bilen, og ikke får jeg montert radioen.. Får ikke rikket gir ut av "Park".
Konsollen er jo montert med aircondition panel, men den gamle radioen er ikke montert heller ikke den nye fra Pioneer da jeg må vente på nytt panel / din2 innsats.
Men dette med at gir spak låste seg skjedde først etter at jeg hadde montert airkondition modul tilbake..
Setter pris på alle innspill jeg kan få ang problemet.

:)

TommyG
03/10/16, 21:00
Aha, tusen takk for ny viten om dette, det skal jeg IKKE glemme :)
Men hva gjør jeg nå da? noen som vet?
Nå står jeg jo bom fast, ikke får jeg kjørt bilen, og ikke får jeg montert radioen.. Får ikke rikket gir ut av "Park".
Konsollen er jo montert med aircondition panel, men den gamle radioen er ikke montert heller ikke den nye fra Pioneer da jeg må vente på nytt panel / din2 innsats.
Men dette med at gir spak låste seg skjedde først etter at jeg hadde montert airkondition modul tilbake..
Setter pris på alle innspill jeg kan få ang problemet.

:)
Ang gearspaken som ikke vil ut av p, tipper jeg at du har "knakket borti" den lille plasthendelen frampå gearspaken, og dermed knukket en liten tapp i den. Dersom du vipper plasthendelen litt opp og kjenner med fingen inni der skal du klare å lure tappen midlertidig på plass.

Sent fra min Nexus 5X via Tapatalk

Daniel V
03/10/16, 22:16
Evnt har du fått en feil på den elektriske bryteren som skal "låse opp" spaken når du trår inn bremsen. Når spaken står i P, og du har tenningen i hakk to, og du holder hånda på toppen av spaken, og trår inn bremsen, kjenner du et klikk/slag i girspaken da?

okasin
04/10/16, 01:17
Skal prøvet når jeg kommer hjem fra nattskift :)

okasin
04/10/16, 06:58
Evnt har du fått en feil på den elektriske bryteren som skal "låse opp" spaken når du trår inn bremsen. Når spaken står i P, og du har tenningen i hakk to, og du holder hånda på toppen av spaken, og trår inn bremsen, kjenner du et klikk/slag i girspaken da?

Øh.. nå har jeg kommet meg hjem fra nattskift, og satt meg inn i volvo`n .. Satt tenningsnøkkel i posisjon 2, holdt hånden varsomt på girspaken.. trykket inn bremsepedalen, og kjente øyeblikkelig et klikk i girspaken.. og jeg prøvde å sette den i Drive.. og nå VIRKET den ;) (miraklenes tid er ikke over ser det ut til ha ha)



Tusen takk for alle innspill og hjelp

Alfs80
04/10/16, 20:13
Trykker du ikke på bremsepedalen får du den ikke i gir så lett er det