Vis full versjon : Defekt xenon-lampe, hva er alternativene?
Hei.
Prøvde å søke litt uten og finne svar. Har en 04-modell V70 med original xenon, der den ene lykta er ødelagt. Bilen er gammel og det frister lite å kjøpe ny xenon-lykt pga prisen.
Er det mye styr med ledningsnett, kontakter og elektronikk hvis jeg skifter til vanlige halogen-lykter, eller går det for det samme?
Har også sett på rimelige uoriginale facelift-lykter med halogoen, det blir jo et estetisk løft samtidig. Men hva er det som faktisk må kobles om da?
Har du sjekket opp pris på brukt lampe da? Fra en bildemontering? Slike ting kan jo sendes med Posten, så ikke umulig vil jeg tro å skaffe en rimelig og grei lykt et eller annet sted i landet.
Hva er ødelagt?
Glasset? Ballast?
Glass kan skiftes på de gamle lyktene. De nyere lyktene er i plastikk.
Ville hvertfall aldri funnet på å byttet ut original xenon med uoriginale halogenlykter
Husker jeg hørte på pris på Volvo på ny original xenonlykt på vår gamle 07 mod. 12300,- pr stk takk [emoji14]
Glassene koster ca 1200,- stk om jeg ikke husker feil
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no
På de før 05 ja, tror ikke det er mulig å skifte på de etter 05 som er plast.
Nei men nå er det før 05 vi snakker om også [emoji1362]
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Mener at Vparts også har glass.
Takk for svar. Problemet er selve "huset" som xenon-pæra sitter i, som har løsnet på et vis. Slik at lysbildet blir feil og høydejustering fungerer ikke.
Ut i fra svarene å bedømme, kan det nok være lurt å forsøke og reparere lykta først. Så tror jeg begynner med det :)
Nei men nå er det før 05 vi snakker om også [emoji1362]
Per Turbo
Styreleder / Chairman
Hehe, jeg ser nå at jeg svarte i feil tråd. :)
Jeg har samme proglemet med min 07 modell. Der er det øverste delen av reflektoren som er svidd. Og glasset er laget av plast, som ikke går an å ta løst. Tenker på det samme, å gå over til halogen lykt. Lurer da på om jeg må montere på høydejusterings bryter på dashbordet ?
Anbefaler deg å prøve en V70 med halogenlykter om vinteren før du bygger om.
#starinlysf (http://forum.vccn.no/usertag.php?do=list&action=hash&hash=starinlysf) ølelsen
vBulletin® v4.2.5, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.