PDA

Vis full versjon : Sur lukt å tikkelyd fra turbo området v70 R



Tor Anders
27/09/16, 20:52
Hei! Kjøpte meg nylig en v70 R . Var sur lukt som kom inn i bilen både me å uten ac. Eksos var løs på midten så antok det var feilen men ved nærmere feilsøking tror jeg det var litt snar tenkt! Kommer en tikke lyd fra rundt turbo området( høres ut som litt fri eksos) lurer på om det kan være så enkelt at den lekker litt rundt turbo/grenrør, eller om dette er et "kjent problem" turbohavari ? Ekstrem sterkt å stram luft som kommer inn i bilen så tenker det er eksos?

Daniel V
27/09/16, 21:40
Høres mer ut som potte tett kupefilter. Det kan forårsake en forferdelig lukt!

Tor Anders
28/09/16, 08:18
Kommer når jeg har ac av også. Kjennes ut som eksos da nesten ikke går an å puste inn lufta!

Hugo
28/09/16, 10:26
hmmmm, har litt av samme problemet i min. Lukter møk i bilen og antydning til å svie i øynene når jeg har varmluft inn i bilen. På kaldluft er det ingen lukt. Jeg har ingen tikkelyd ved turboen og trur eksosen min er 99% tett da jeg monterte 3" JT anlegg for bare noen få måneder siden.

Rcar
28/09/16, 12:04
Defekte eksospakninger mellom topp og turbomanifold...gir både sur eksos og tikkelyd....som trekkes inn i kupe via luftinntak/kupefilter.

Rcar

gswede
28/09/16, 19:16
CO eksponering fra enten veihusventilasjon eller utett eksos er ikke å spøke med. Lekkasjer på begge plasser (eksoslekk før sensor) vil øke CO markant, i tillegg til sot. Hverken av delene er sunt for deg.
Kom møkklukta før eller etter du skiftet eksosanlegg?

Rcar
28/09/16, 19:37
Defekte eksospakninger mellom topp og turbomanifold...gir både sur eksos og tikkelyd....som trekkes inn i kupe via luftinntak/kupefilter.

Rcar


Evt sprekk i selve manifolden (typisk på baksiden) = som er et vanlig problem på disse manifoldene etter 20 år !

Rcar

Tor Anders
28/09/16, 20:25
Har ikke skiftet eksos enda, er på midten den har løsnet. Har bestilt nye pakninger nå, skal sjekke om det er sprekkerl