PDA

Vis full versjon : BMR chiptuning 2007 mod Volvo C30 2.0D



RHN
27/09/16, 14:15
Hei,

Jeg har tidligere chiptunet min bil da den var ny i 2007 fra 136 til 154 hk. Kan denne tuningen være "resatt" da jeg har hatt bilen min på original service i alle år hos Volvo? Siden endring i effektøkning/moment kurve er såpass liten så er jeg usikker på om jeg ville merket at dem evt resatte denne. Uansett resetting eller ikke, vil ikke en BSR tuning skrive over dette slik at jeg trygt kan tune den opp til 166 kh som BSR reklamerer for? jeg har sendt mail til BSR også, så får se hva jeg får av svar fra dem. Slett ikke sikkert jeg kommer til å bruke 6900,- kr på dette, men det frister litt likevel...særlig hvis jeg nå er tilbake på 136 hk. En annen sak er om det er andre problemer som kan dukke opp i en slik forbindelse når den tross alt har gått 200K km...

Jimbojama
28/09/16, 02:14
Tuning blir vel i utgangspunktet fjernet når man leverer bilen til Volvo OG de faktisk har en oppdatering, men på så mange år er det jo garantert at det har blitt lastet inn oppdateringer.

Ny tuning fra BSR kan legges inn uten problemer ja, men tror også at denne vil bli fjernet ved bruk av Volvoverksted. Løsningen er vel å bruke ppc, så du kan laste inn på nytt etter service.

Det er ihvertfall sånn jeg har forstått at ting funker, så får noen eventuelt korrigere meg. =p

RHN
28/09/16, 06:56
Tuning blir vel i utgangspunktet fjernet når man leverer bilen til Volvo OG de faktisk har en oppdatering, men på så mange år er det jo garantert at det har blitt lastet inn oppdateringer.

Ny tuning fra BSR kan legges inn uten problemer ja, men tror også at denne vil bli fjernet ved bruk av Volvoverksted. Løsningen er vel å bruke ppc, så du kan laste inn på nytt etter service.

Det er ihvertfall sånn jeg har forstått at ting funker, så får noen eventuelt korrigere meg. =p

Takker skal du ha. Skal sjekke ut litt mere da ang PPC evt Isoftloader med RICA som jeg ser er ett alternativ(mye billigere software loader (1K vs 3 K)

Jimbojama
28/09/16, 09:47
Sikler på Rica selv, men skal også ha fjerning av dpf og egr. Prisen de skal ha for det er jo litt i sinnsyke kategorien synes jeg, men 250hk på XC70 D5 frister veldig! =p

RHN
29/09/16, 08:37
Ja enig at prisene er noe drøye. Jeg avventer litt. Skal pleie litt med bilen først før jeg evt tørr å chiptune den(dyserens, egr rens, mottorrens etc). Men hvis det blir tuning så ser det ut som jeg går for RICA og ikke BMR.