PDA

Vis full versjon : Hva gjør balanse aksling reim på B234F



VolvoMan
27/09/16, 12:17
Broderen kjøpt seg for stund tilbake en 1990 Volvo 745 med B234F 16V og her om dagen begynte putre litt og tilslutt nekta den start bare smeller og skyter.
Bytta tennings deler fordeler lokk som var dårlig, rotor, tennplugger og ledninger, men ble ikke mye bedre. Så jeg mistenkte at registret var feil.

Og det var ca. 2 tenner feil på begge kammen, og balanseaksel reim var bort, etter merker på bakre kamaksel deksel så har den vært der inntil nylig

Nye reg. reim etc. er bestilt på Volvo så lur som sakt bare på hva den balanse aksel reim gjør

Terje1
27/09/16, 15:32
Den sørger vel for jevnere gange og "roligere" motor,spesielt på tomgang.
Vil tro det er merker på reim/hjul tilsvarende regreima ellers er det sikkert muligheter for at det blir ubalanseaksler av de.

VolvoMan
27/09/16, 17:30
Ok har en mistanke om at det er balanse aksel reima som røket og gjort slik at reg reim har hoppet 2 tenner

Taz
28/09/16, 04:41
Det er sikkert mye mulig som du sier at den har røke og fått registerreima til å hoppa. Det er ikkje nødvendig å ha den balansereima, du merker så og si ingen forskjell. Eg kjører sjøl uten.

Edit: Kan formulere det sånn at EG merka så og si ingen forskjell med og uten reim. Heller ingen problemer i ettertid, og har kjørt ein del tusen km uten.

Bjørseth Racing
28/09/16, 07:50
Man kan med fordel fjerne reimene til balanse akslene. Man merker stor forskjell på akselerasjon fra 160 km og opp til den hakker på turtall sperra.