PDA

Vis full versjon : Slitte frontlyktglass



Viggo J
26/09/16, 20:33
Har et slitt felt på glasset foran nærlyset på begge sider. Lurer på hva det kan skyldes ? For sterke pærer kanskje? Det er Xenon lykter. Prøvde i dag å slipe ned feltet men synest ikke det ble den store forbedringen... Brukte settet man får kjøpe ifra Turtle Wax til noen hundrelapper. Noen som har erfaring med lignende ?

FreddieAwD
26/09/16, 21:04
Jeg har slipt masse lykter, jeg bruker 3M sitt proffsett, og tilsetter uv forsterking når jeg har slipt og polert ferdig...
Alle har blitt meget bra da, men det er jo selvfølgelig ting som setter begrensninger her og der.. ;)

Viggo J
26/09/16, 21:34
Ja det kan vel være verdt å prøve når man ser prisen på de lyktene. Hvordan ser disse settene til 3M ut og hvor får man kjøpt dem?

Viggo J
26/09/16, 21:42
Ja det kan vel være verdt å prøve når man ser prisen på de lyktene. Hvordan ser disse settene til 3M ut og hvor får man kjøpt dem?

FreddieAwD
26/09/16, 22:12
Settet her koster ett sted mellom 3-7000kr vil jeg tro...Leveres i en hardplastkasse med utstyr...Husker ikke helt prisen eksakt...
Lurer på om det er hos Wuerth...

mrstfu
27/09/16, 09:24
Bare for å spørre, du er sikker på slitasjen du ser er på utsiden? Jeg har et belegg på innsida av lykta, rett foran nærlyspæra.

Viggo J
27/09/16, 14:32
Hmm ! Du sier noe der... Ja det kan virke som det er akkurat det. belegg på innsiden. Lurer på om man får kjøpt løse glass til disse lyktene, siden de er svindyre, minst 6-7000 pr stk...

Viggo J
29/09/16, 20:34
Skrev en epost til vparts.se om det gikk å bytte bare lykteglassene på Xenon lyktene og fikk jo et ærlig svar tilbake : Det går inte att byta glasen på de lyktorna utan du byter istället hela lyktan. I Sverige är det många som då byter till Halogen istället då det är billigare. Men om det är godkänt hos er vet jag tyvärr inte.

Holern
29/09/16, 20:42
I Sverige är det många som då byter till Halogen istället då det är billigare. Men om det är godkänt hos er vet jag tyvärr inte.

Man bytter seg vel ikke ned i lys....fra xenon til halogen? :confused:
Det er jo litt bakvendt.......

Viggo J
29/09/16, 21:17
Når Xenon lyktene koster 7-8000 kr pr stk... Lyset i mine lykter er mildt sagt bare ræva ! Har man kunne tatt av glasset og pusset det på innsiden kunne det jo ha hjulpet. Åsså sette på noen gode kvalitetspærer av annerkjennt fabrikat.

holter
29/09/16, 21:48
Bare og bytte over til andre lykter det - det er det nok mange andre som har gjort før deg både i sverige og norge :) Det er ingenting som forsvarer en pris på 7-8000 pr lykt , ikke så mye mindre på ebay heller . Om det ikke er godkjent får du bytte over før en eu :)

Øyvind G
30/09/16, 08:05
Hvis du skal polere lampene så kan du også bruke samme produkter og puter som du bruker til lakk. Dette kan få ned prisen noe iforhold til prisen på 3M sitt sett og du kan også bruke det til resten av bilen.

Regner med det er plastglass på lampene dine? Hvis det er glass så et det meget vanskelig å få bra igjen, da lønner det seg å kjøpe nye glass.

mrstfu
30/09/16, 09:49
Hvis du skal polere lampene så kan du også bruke samme produkter og puter som du bruker til lakk. Dette kan få ned prisen noe iforhold til prisen på 3M sitt sett og du kan også bruke det til resten av bilen.

Regner med det er plastglass på lampene dine? Hvis det er glass så et det meget vanskelig å få bra igjen, da lønner det seg å kjøpe nye glass.

Får man kjøpt nye "glass" til plastlampene, da? Mener å huske man hvertfall ikke får det på P2 V70 med plastglass.

Viggo J
07/10/16, 17:06
Prøvde å slipe og polere lyktene, men til ingen nytte. Når glasset er uklart på innsiden , og når lykten ikke går an å åpne , er det bare å resignere. Og i tillegg er begge reflektorene på nærlyset svidd... Gudene vet hvordan ? Mulig har tidligere eier eksprimentert med forskjellige typer pærer ? Eller kanskje er det solskinn over lengre tid som har forårsaket dette. På Mekonomen skal de ha over 12000.- pr lykt for xenonlykter... Så jeg bestiller vanlige halogenlykter og trør xenondriten i søppla.. Nye lykter koster ikke mere enn en tusenlapp eller to, men det er uten motor. Så jeg lurer på om jeg kan bruke motoren ifra xenonlykta på halogenlykta?

Jimbojama
07/10/16, 17:55
Finner du ikke brukt lykt hos høggern?

konso
07/10/16, 22:11
Jeg fant bra lykter på hugger i danmark til 3000 for paret. Men solgte bilen pga behov for større bil. Og jeg har sett lykter på ebay til ca 4500 stk splitter ny.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Viggo J
08/10/16, 13:44
Har sendt en forespørsel til Russland om pris på nye xenon lykter. Venter på svar derifra

Jimbojama
09/10/16, 08:55
Ligger i det minste én venstrelykt på Finn nå, men det står at den har ABL. Aner ikke om du har det eller ikke.

mrstfu
09/10/16, 21:28
Han sa at skaden/slitasjen tilsynelatende er på innsida.

Viggo J
10/10/16, 13:16
Så har man fått svar ifra russland. Tett på 6000 kr pr lykt uten ballast....

Ollern
12/10/16, 18:46
Fikk mangel på frontlykteglass på PKK hos NAF, jeg var klar over at jeg kom til å få det. Fikk med tilbud om å slipe/polere opp og etterkontroll, dvs fikse dem for 1300,- Time bestilt idag;)

Svirre
16/10/16, 10:56
Fikk mangel på frontlykteglass på PKK hos NAF, jeg var klar over at jeg kom til å få det. Fikk med tilbud om å slipe/polere opp og etterkontroll, dvs fikse dem for 1300,- Time bestilt idag;)
Det hjelper fremdeles ingenting da de er matte på innsiden også ;)

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.