PDA

Vis full versjon : dashcam i V70 2012'mod eller tilsvarende?



Steinrawr
25/09/16, 21:04
Hei dere.

Har noen montert dashcam i sin v70 eller tilsvarende volvo?

Jeg har veldig lyst til å montere dashcam foran og bak, men ønsker ikke at kamera skal være synlig i stor grad, men kan inngå noen kompromiss om jeg må. Hvordan har evt. dere løst dette? Hvilken løsning har dere evt. på å hente ut video fra kamera, og å lagre aktuelle klipp på et skjult kamera?

Håper det er noen kreative sjeler som har testa dette!?

-Steinrawr

Vatnehol
27/09/16, 09:34
Jeg har montert blackvue kamera etter å ha prøvd fleire rimligere kameraer. De som er rimelig varer stort sett ett år før de begynner å kødde seg.
kjøpte det hos komplett når det var salg og er veldig fornøyd!
de selger også kamera pakker som har front + bak.

blackvue'en er uten skjerm, men har en stemme som sier fra når jeg starter bilen at det begynner å filme. det er innebygd wifi hot spot (wifi er trykk knapp aktivert) i det og styrer kameraet fra en app. nedlasting fra kameraet gjør du enten på mobilen/laptop på wifen som den har eller tar ut minnekortet. i xc'n så plasserte jeg dette til høyre for speilet bak, og man ser det omtrent ikke utenifra eller fra sjåfør stolen, eller for i fra.

la kabelen i kanten på headliner og ned a stolpen. så får man kjøpt på biltema slik sak som man putter inn i en sikring for å hente ut strøm.

har sikkert brukt mer penger på billig kameraer enn hva jeg betalte for dette, angrer nå jeg ikke kjøpte ett skikkelig med en gang.

Steinrawr
09/10/16, 09:00
Ok!

Valgte du filming bak også?

Er ikke helt sikker på om jeg skal gå for det eller ikke, men det hadde vært ok å kunne vise til video dersom noe skjer.

gswede
09/10/16, 10:53
DOD LS470 evnt LS460 er jo knallbra da.. men filmer kun en retning :-)

Vatnehol
10/10/16, 06:14
Ok!

Valgte du filming bak også?

Er ikke helt sikker på om jeg skal gå for det eller ikke, men det hadde vært ok å kunne vise til video dersom noe skjer.

Var desverre kun tilbud på en kanals når jeg kjøpte den så det ble kun det.
Jeg føler stor trygghet med å ha kamera, ofte blir det ord mot ord i saker og evt delskyld, har du video så er fakta ett faktum.

ragge1
10/10/16, 15:08
eg å har blackvue 2 - kannal , virke veldigt bra , de er ikke veldigt synligt , tog en bild men den bak var vanskiligt å tar bilder av med sortet vinduer , som så vatnehol siger veldit bra , og om du har råd å har mobil brevband ( hot spot ) i bilen så kan du har live streming direkt på pc / telefon hjemme

http://forum.vccn.no/img-dump/2016/10/283.jpg (http://s204.photobucket.com/user/ragge1/media/20161010_154636_zpsupkomxcq.jpg.html)