PDA

Vis full versjon : 850 vil ikke starte hvis den er lunken.



kristianur
17/09/16, 19:23
Hei.
850'n har vært litt vanskelig å starte et par ganger, og her for litt siden fikk vi ikke start i det hele tatt. Oppdaget da at slangen mellom lmm og spjeld var revet nesten tvers av. Antok at det var problemet og byttet den nå. Etterpå startet bilen med en gang og gikk fint. Så kjørte jeg 2km til bensinstasjonen for å kjøpe lyspære og nå får jeg ikke start.

Jeg tror de andre gangene vi har slitt med å få start også har vært etter at bilen har blitt kjørt litt (men ikke helt) varm.

Noen som har forslag?

gswede
19/09/16, 19:32
ECT, engine coolant sensor, sitter på termostathuset. Om denne er gammel og gir feilsignal så vil du ha startproblemer med lunken evnt varm motor.
Tempnåla i dashen, hvor står den når motor er varm, kl 1500?

R-M-I
21/09/16, 09:45
Har du testet om bensinpumpe-relè'et ditt er synderen? Altså..Bare prøvd å koble forbi relè'et når problemet oppstår for å se om det er dette som skaper seg? Er en relativt vanlig feil på disse bilene.
Hadde akkurat samme problemer med min når jeg hadde 850. Stoppet på bensinstasjonen for å fylle, slet STORT med å få start etterpå.. Gikk ofte greiere når bilen hadde stått litt.

Øygard
21/09/16, 16:01
Når du skrur på tenninga (men ikkje startar bilen) Vil du høyra ein durelyd som varer i 1-2 sekund. Det er bensinpumpa bak i tanken. Høyr etter den lyden når bilen ikkje vil starta, viss bensinpumpa startar som normalt og går i 1-2 sekund då og er det ikkje den eller bensinpumpereleet som er problemet.