PDA

Vis full versjon : 2004 d5 v70 autokasse frir sent ut



Evert
16/09/16, 21:55
Jeg synes automatkassa begynner å bli litt uforutsigbar.
Når jeg gir gass finner den ikke lavt nok gir og er innom 3000 omdreininger før den roer seg til 2000. Dette er ved f.eks oppoverbakke i 30 - 40 kmt der jeg bremser litt i kø og gir gass igjen. Ikke mye gass men litt. Den skal liksom innom for høyt gir ved lav fart.

Andre ganger når jeg vil at den skal ned i 2. for å klatre bedre i bratt bakke venter den helt til den er nede på 1200 rpm og dårlig drag før den girer nokså hardt over i 2. og bilen nøkkes litt da turtallet plutselig gav mye mer kraft i motoren enn ved 1200.

Andre ganger henger den og frir ikke ut. Dvs at jeg ligger i 40 kmt og slipper gassen. Da vil den ikke koble fra før 4 - 5 sekunder senere. Det bremser jo for mye på så lang tid i sakte fart på flata og ødelegger for min flyt i trafikken.

Kassa blir flushet jevnlig og ble nylig nullstilt. Den nullstillinga gjorde ingen forskjell. Kanskje han glemte det? Gjorde en haug av reparasjoner i forstillinga.

Vurderer RATS eller noen nå..

Noen som vet noe her? Er det ventiler som henger eller ligger alt i software?

Svirre
16/09/16, 22:48
Kassa synger nok på siste værset hvis den har gjennomgått regelmessig service. Ta kontakt med RATS. De kan nok hjelpe deg på en rimelig måte :)