PDA

Vis full versjon : Lettet stålsvinghul fra pedersen racing



MrDrifting86
15/09/16, 17:49
Noen som har erfaring med det letta svinghjulet på pedersen racing som skal erstatte det orginale dobbelmasse svinghjulet på fk motorene? Er det noe som må tilpasses når man monterer det på?

Terje1
15/09/16, 19:25
Har ingen erfaring med dette svinghjulet,men vil alikevel hinte om at man bør bytte til fjæret lamell ved montering av et slikt svinghjul.

MrDrifting86
15/09/16, 21:23
Tenkte å montere en organisk lamell. Den er vel fjæret tror jeg? :) Har ikke så mye greie på slikt :)

kimove
16/09/16, 08:51
andersg hadde det vel på 940en hvis jeg husker rett :)

Terje1
17/09/16, 07:59
Tenkte å montere en organisk lamell. Den er vel fjæret tror jeg? :) Har ikke så mye greie på slikt :)


Den orginale ifra 940 er ikke fjæret så skal du ha en fjæret en må du sikkert kjøpe en ifra 850 evt om det finnes en spesiallamell som er laget for dette formålet.

MrDrifting86
17/09/16, 15:46
Takk for svar :) Så på siden til pedersenracing at man burde også dreie en hylse/forlenger så akselen kan lagres opp i svinghjulet. For hvis ikke så kan trykkplaten bli ødelagt eller noe sånt. Har bilverksteder utstyr til sånt?

Terje1
17/09/16, 17:42
Må nok til et mekanisk verksted og få dette laget på mål.
Det er mulig man slipper å montere en slik hylse om man bruker en fjæret lamell.

Runar
17/09/16, 20:30
Mulig en slik passer:
http://www.retroturbo.com/?product=m90-mainshaft-adapter-prt

kimove
18/09/16, 21:58
Takk for svar :) Så på siden til pedersenracing at man burde også dreie en hylse/forlenger så akselen kan lagres opp i svinghjulet. For hvis ikke så kan trykkplaten bli ødelagt eller noe sånt. Har bilverksteder utstyr til sånt?

Det er hvis du skal bruke m46/m47 228mm brønnsvinghjulet. Pedersen sitt er en direkte erstatning til dobbelmassehjulet og da skal ikke det være nødvendig med forlenging av kubbeakselen.
Nederst på siden her http://www.pedersens-racing.no/bil/svinghjul/
Står det en pakkepris på svinghjul, lammel og trykkplate til 8199,-

Christian
18/09/16, 22:13
Ikke nødvendig med hylse på dette svinghjulet da det bygger like langt ut som det orginale, men du MÅ ha fjæret lamell. Anders sprakk to orginale lameller pga de ikke er fjæra.

vangsfreaken
19/09/16, 10:15
Ikke nødvendig med hylse på dette svinghjulet da det bygger like langt ut som det orginale, men du MÅ ha fjæret lamell. Anders sprakk to orginale lameller pga de ikke er fjæra.

men da kommer spørsmålet... finnes det fjæret, organisk lamell til formålet? eller står det mellom stum og sinter? ingen av delene er ideelle...

Terje1
19/09/16, 10:36
For de som klarer seg med standard lamell så har f.eks 850 t5 fjæret lamell med riktig diameter og splines.
Hvordan denne passer imot 940n sin trykkplate er uvisst.

MrDrifting86
19/09/16, 13:38
Har nå sendt mail til pedersenracing om de har fjæret lamell.

vangsfreaken
19/09/16, 15:02
Har nå sendt mail til pedersenracing om de har fjæret lamell.
Det har de ikke... Spurte for noen uker siden.

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Øyvind G
19/09/16, 15:54
men da kommer spørsmålet... finnes det fjæret, organisk lamell til formålet? eller står det mellom stum og sinter? ingen av delene er ideelle...

Nå vet ikke jeg hvordan det er med det lette svinghjulet, men 740 turbo har fjæret lamell.

Bruker dette på min B230FK uten problemer. Bruker vanlig svinghul fra B230F.


Edit: Tenkte ikke på at TS mest sannsynlig har M90 kasse. Jeg bruker M47.

SirKim
20/09/16, 20:15
En kompis har det svinghjulet fra pedersen. Han kjøpte sånn pakke som inneholdt svinghjulet samt trykkplate fra pedersen. Husker ikke om lamell fulgte med. Ble temmelig rå tomgang på den når den er kald :) høres veldig sinna ut :) å turteller spretter opp ganske mye kjappere enn før :) må ha litt mer gass når man skal ta igang. Han kvelte motoren noen ganger i starten da han var vandt med et stort å tungt dobbeltmasse tidligere. Så ble ganske stor forskjell fra å gå fra det svintunge dobbeltmasse til 6,5kg :)

vangsfreaken
20/09/16, 21:01
En kompis har det svinghjulet fra pedersen. Han kjøpte sånn pakke som inneholdt svinghjulet samt trykkplate fra pedersen. Husker ikke om lamell fulgte med. Ble temmelig rå tomgang på den når den er kald :) høres veldig sinna ut :) å turteller spretter opp ganske mye kjappere enn før :) må ha litt mer gass når man skal ta igang. Han kvelte motoren noen ganger i starten da han var vandt med et stort å tungt dobbeltmasse tidligere. Så ble ganske stor forskjell fra å gå fra det svintunge dobbeltmasse til 6,5kg :)

bedre respons er det ingen tvil om... første prøveturen med svinghjulet på bilen min var midt på vinteren, å jeg husker jeg skvatt litt når jeg dro på i andre gir... :p

Terje1
24/09/16, 12:33
Sachs 1862428133
240mm fjæret lamell med m90 splines.

vangsfreaken
24/09/16, 14:22
Sachs 1862428133
240mm fjæret lamell med m90 splines.
Er det da en eller annen original, eller noe organisk som holder igjen litt?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Terje1
24/09/16, 16:49
Er det da en eller annen original, eller noe organisk som holder igjen litt?

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Standard organisk lamell ifra 850 t5.

vangsfreaken
24/09/16, 17:38
Standard organisk lamell ifra 850 t5.
Okei :) bare kjekt å presisere hva det er [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Liland
25/09/16, 00:09
Dette er vel samme svinghjulet fra DLI-teknik?
http://www.dli-teknik.se/index.php?section=products&subsection=7&cat=32&s1cat=854&s2cat=2580&showprod=14616&lang=sv

vangsfreaken
02/10/16, 18:45
Standard organisk lamell ifra 850 t5.
Jeg kom til å tenke på noe... Vet du åssen utforminga er på denne? Bcb anbefalte meg en fjæret 228mm lamell når jeg skulle bytte, men den bygde for langt bakover, så senteret på lamellen kræsja med hylsa utløserlageret sklir på. Om denne lamellen har samme mål som for eksempel sinter-lamell til M90 derimot skal jeg prøve å bestille en snarest [emoji14] om den kræsjer med akslingen derimot, sånn som 228mm'n, står man liksom bare igjen med sinter...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

Mr. RAH
26/10/16, 15:47
Har akkurat montert ett slikt svinghjul i min 940, B230fk, og for å si enkelt - gå for fjæret lamell. Jeg kjører orginal clutch nå og den vibrasjonen/resonansen/dur som er blitt i bilen er ganske enkelt forferdelig.

Har sendt mail til og fra med BCB og får beskjed om en 228mm fjæret lamell eller en 240mm sinter fjæret lamell.

Pedersen har ikke svart meg på mail enda....men de har vel ikke, fikk svar fra ett svensk firma som selger disse svinghjulene også og det skal ikke være problem å kjøre med orginal dobbelmasse clutch på dette svinghjulet....

Hvordan er det å kjøre standar trykkplate på sinter, ser pedersen skriver at det ikke anbefales....


Jeg må har fatt på en bolt on lamell uten store modifiseringer, shims er ok men stort mer enn det gidder jeg ikke, da setter jeg heller på dobbelmasse igjen, dette er bare en bil som jeg har som nr 2 og pga ulyd kjøpte jeg dette svinghjulet.

Så noen som har noe gode tips? Trenger kun lamell som holder orginal motor med 0,7 til 0,9 bar sånn ca. Rettere sagt som orginal bare fjæret....

vangsfreaken
26/10/16, 17:46
Har akkurat montert ett slikt svinghjul i min 940, B230fk, og for å si enkelt - gå for fjæret lamell. Jeg kjører orginal clutch nå og den vibrasjonen/resonansen/dur som er blitt i bilen er ganske enkelt forferdelig.

Har sendt mail til og fra med BCB og får beskjed om en 228mm fjæret lamell eller en 240mm sinter fjæret lamell.

Pedersen har ikke svart meg på mail enda....men de har vel ikke, fikk svar fra ett svensk firma som selger disse svinghjulene også og det skal ikke være problem å kjøre med orginal dobbelmasse clutch på dette svinghjulet....

Hvordan er det å kjøre standar trykkplate på sinter, ser pedersen skriver at det ikke anbefales....


Jeg må har fatt på en bolt on lamell uten store modifiseringer, shims er ok men stort mer enn det gidder jeg ikke, da setter jeg heller på dobbelmasse igjen, dette er bare en bil som jeg har som nr 2 og pga ulyd kjøpte jeg dette svinghjulet.

Så noen som har noe gode tips? Trenger kun lamell som holder orginal motor med 0,7 til 0,9 bar sånn ca. Rettere sagt som orginal bare fjæret....
Send meg en pm, jeg har muligens funnet fjøret, organisk lamell :) hverken bcb eller Pedersen tilbyr noe brukbart...

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

MadAss
10/05/18, 20:10
Løfter denne igjen.
Noen som har testet og kan gå god for 850 T5 fjæret lamell?

MadAss
12/05/18, 20:12
Ingen?

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

vangsfreaken
12/05/18, 20:27
Løfter denne igjen.
Noen som har testet og kan gå god for 850 T5 fjæret lamell?Hoi! Jeg kjører med en sånn en...

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

MadAss
12/05/18, 20:29
Hoi! Jeg kjører med en sånn en...

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk[emoji106]

Funker fint?

Ser både volvo og sachs sin er utgått (fåes komplett), men KLracing har.

Sent fra min SM-G955F via Tapatalk

vangsfreaken
12/05/18, 21:33
[emoji106]

Funker fint?

Ser både volvo og sachs sin er utgått (fåes komplett), men KLracing har.

Sent fra min SM-G955F via TapatalkTja... Det funker? Tror ikke egentlig det passer, men har gått seg til til å funke fint uten innblanding fra meg...

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

MadAss
12/05/18, 22:35
Hehe. Hvor lang "innkjøringtid" regner du da? :p

vangsfreaken
12/05/18, 22:57
Hehe. Hvor lang "innkjøringtid" regner du da? :pVar brukbar etter en kjøretur, fin og fri for lyder etter en måned eller to :) har fungert feilfritt et år nå :)

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk

Batland
13/05/18, 08:37
Dette gjelder noe annet, men

Jeg har en RAC clutch på min B21 motor. RAC platen har mindre åpning i senter enn de andre trykkplater har så den tilhörende RAC lamellen har fjäret senter med mindre diameter enn vanlig. Når lamellen skulle byttes så viste det seg at den nye hadde örlite mer metall rundt festenaglene på det fjärede senteret enn den originale RAC lemellen og dette tok borti trykkplaten. Lösningen ble noen minutters justering med Dremel.

Dette er bare å sjekke å korrigere FÖR du monterer. :)

MadAss
13/05/18, 15:59
Regner med at det er senter på lamellen som tar bort i svinghjulet siden fjæra lamell er vesentlig tykkeren enn ufjæra. Får sjekke godt før montering ja.
Ingen ubalanse med deg ved justering med Dremel?

vangsfreaken
13/05/18, 17:28
Dette er bare å sjekke å korrigere FÖR du monterer. :)

Satte bort jobben til noen andre midtvinters jeg da, så åssen det ser ut nå er det ingen som vet [emoji14] håper de andre som går for dette oppsettet dokumenterer godt, så får jeg kanskje se hvordan clutchen min ser ut...

Sent fra min SM-N950F via Tapatalk