PDA

Vis full versjon : Slår på fjernlys, så sløkner nærlyset på venstre side



FKhenrik
09/07/10, 16:28
Har problemer med at når jeg slår på fjernlys, så sløkner nærlyset på venstre side. Fjernlyset virker bare på høyre side da. Pærene, sikringer, og rele her hele. Noen som vet hva dette kan komme av eller har vært borti noe lignende?

boman
09/07/10, 17:21
940?
Originalt så slukker nærlyset når man bytter over til fjernlys.

TeamBørnOut
09/07/10, 17:50
må jo være en av releene eller en av sikringene som er bananas? eller en av ledningene til detta styret.
Har bilen hatt hengerfeste? (da har nemlig volvo gjort en bragd å klart å fucke opp noe elektrisk så det ofte er små brent her å der i sikringsboksen (sikring nr25 er vell en gjenganger...) da kan man få sånne rare problemer som gjør mye rart. lysa på bilen min slo seg på når jeg åpner døra (da jordet den vist noe rart noe.. å når jeg skulle slå av lysa måtte jeg gjøre det to ganger :D)

FKhenrik
10/07/10, 14:35
940?
Originalt så slukker nærlyset når man bytter over til fjernlys.

gjør ikke det her men, nærlys og fjernlys lyser på høyre, men ikke venstre.

FKhenrik
10/07/10, 14:36
må jo være en av releene eller en av sikringene som er bananas? eller en av ledningene til detta styret.
Har bilen hatt hengerfeste? (da har nemlig volvo gjort en bragd å klart å fucke opp noe elektrisk så det ofte er små brent her å der i sikringsboksen (sikring nr25 er vell en gjenganger...) da kan man få sånne rare problemer som gjør mye rart. lysa på bilen min slo seg på når jeg åpner døra (da jordet den vist noe rart noe.. å når jeg skulle slå av lysa måtte jeg gjøre det to ganger :D)

relee er i orden, sikring i orden.. har hengerfeste ja.. nr25 ser litt brent ut ja..;)

boman
10/07/10, 15:24
gjør ikke det her men, nærlys og fjernlys lyser på høyre, men ikke venstre.

Sikker på at det ikke er fjernlyset som lyser på begge sider?
I den største delen av lykta på 940 er det både nær lys og fjernlys (altså det skal lyse i den store delen av lykta uansett).

Er ikke bare fjernlys pæra (H4) som har gått?

Morgis
10/07/10, 16:10
Topic/emne/tittel skal være tydelig og relatert til innleggets innhold slik at man slipper å lese tråden for å se hva den handler om

FKhenrik
11/07/10, 13:42
Sikker på at det ikke er fjernlyset som lyser på begge sider?
I den største delen av lykta på 940 er det både nær lys og fjernlys (altså det skal lyse i den store delen av lykta uansett).

Er ikke bare fjernlys pæra (H4) som har gått?

har bytta å sjekka pærene

TeamBørnOut
11/07/10, 20:39
Når sikring nr25 ser litt brent ut så kan det skje mye rart som du sier. Dette var faktisk noe volvo rettet opp gratis ( står howto i vadis) . men langtifra alle har gjort dette. det er gjort på mine 940er. men 2 av kammratene mine har fått brent 25. Det skjer når folk bruker 0 punktet på lysbryteren isteden for å bare la den stå "på".
vegard på forumet har noen rare feil på sin bil pga dette :D fant ikke ut hva heller. men hvis man lar bryteren stå "på" så skjer ikke dette :)

FKhenrik
13/07/10, 15:39
hmm. hva er det de har gjort når det har skjedd da?bare byttet sikring?

FKhenrik
29/08/10, 20:36
noen som har sperreaksling til 940?