PDA

Vis full versjon : Trimme en volvo 850 2.0 Turbo



Grant
13/09/16, 22:54
Har en 2.0 Turbo motor 175 HK org.

Vil ha trim til 400 HK. Bygge om alt er en mulighet men hva bør man ha å kjøpe evnt for å oppnå 400 HK sikkert?
Setter stor pris på en hel liste evnt med linker om mulig (ca pris på alt arbeid og deler hade vært supert!), takker for alle svar!:-)

-Grant Stian Stueland.

Svirre
14/09/16, 10:31
Hvis du skal ha trim til 400hk på en 2l, så må du fort vekk regne på bortimot 80-120 000kr. Du trenger ikke bare deler til motor om du velger å øke effekten så drastisk som du ønsker.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.

mrstfu
14/09/16, 12:19
Man kan vel teoretisk kaste på en svær turbo, en turboback mee stor diameterm øke bensintrykk og dysestørrelse (muligens med BTR) og få den tuna til 400hk maks effekt, men på grunn av slagvolumet i motoren vil du få en ordentlig ketchupeffekt, altså stort turbolag. På 2.0T kommer dette allerede ved chiptuning til rundt 250hk iflg tuningfirmaet, Siden det er en lavtrykksturbo har den kanskje en litt høyere kompresjon, men det skal ikke jeg spekulere mer i.

Er nok vel så økonomisk lønnsomt å bytte motor til en 2.3 høytrykksturbo, som leverer en del mer i standardutførelse, både i dreiemoment og kilowatt. De er vel så tuningvennlige, og skal du ha 400 kjørbare hester må nok motor ut av bilen uansett.

Å få det godkjent er bare å glemme, så jeg ser ingen problemer med å bytte motor, da den sannsynligvis trenger en betydelig større turbo, eksos og slikt uansett.

Lykke til, følger med.

Grant
18/09/16, 11:44
Jeg tenkte 400 ble litt mye så jeg tror jeg skal gå ned til 300hk med tanke på det er dobbel effekt på motoren selv fra orginal stand.
Men jeg vurderer å kjøpe en T5 2.3L men hvor kan man få tak i en god T5 2.3L til en rimlig pris?:-)

Takker for svar så langt!

Grant Stian Stueland

Grant
18/09/16, 11:46
2.0 L Motoren min er ute, står på en palle klar:-)

Svirre
18/09/16, 12:04
Sender deg en PM. Har en B5254T stående.

Sendt fråm my talatut. Derav skriveleifer.