PDA

Vis full versjon : Søm i skinnseter 2002 modell



Franka
13/09/16, 20:16
Hei, sømmen som går på tvers av skinnsete mitt fremme i bilen begynner å gå i stykker. Er det noen her som har sydd disse sømmene sammen igjen selv ?, er det greit å få løsnet trekket fra sete slik at en kan få sydd sømmene sammen igjen ? :confused:

Jimbojama
14/09/16, 02:02
Har sydd sammen noen sømmer tidligere, uten å ta av trekket. Buet nål og litt tålmodighet kommer man langt med. Anbefaler en tur innom youtube, mange tips der.

Ellers kan man også demontere trekket, men du må da klippe av "hog rings" som du må feste igjen. Ikke vanskelig, men da må man jo kjøpe det også.

lilleulv
15/09/16, 10:21
Ingen problem og ta av trekket. Du trenger en litt god nebbtang. Så bøyer du opp ringene. Går fint og bruke strips og montere sammen med. Men da må du få hode på stripsen ned i skumgummien

Jimbojama
15/09/16, 15:50
Må innrømme at jeg synes hele konseptet med å bruke strips er litt merklig, men vet at mange sier det holder. Selv kjøpte jeg ringer og tang på ebay.

lilleulv
19/09/16, 19:09
Vet ikke hva jeg skal si. Kjøpte no strips av bedre kvalitet. Å det er 6år siden å 175000km siden å det sitter enda

Jan Olav
19/09/16, 20:39
Så lenge det brukes svarte strips og ikke hvite så holder det i evigheter.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Torsen67
26/09/16, 13:52
Er svarte sterkere enn de hvite?

mrstfu
26/09/16, 14:38
Svarte strips er ikke nødvendigvis noe sterkere, men de er som regel motstandsdyktige mot oljeprodukter.

Jan Olav
26/09/16, 15:03
Nja, ikke for å starte en diskusjon. Men etter min erfaring så er svarte som oftest sterkere. Forutenom olje produkter så tåler de bedre kulde/varme og blir ikke sprø over tid.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Ola Hagen
27/09/16, 11:06
sjekket priser hos en salmaker i stange, han sku ha ca 700kr for å sy oppatt flere sømmer som har løsnet på hele siden på en skinn stol jeg hadde. hvis du klipper ta ringa med ordentlig avbiter og tar av trekket samtidig så går det fort. Har demontert trekk på fire stoler og montert igjen trekk på en stol.
Tok en passasjerstol fra en huggerbil, de setene er betydelig mindre slitte så jeg flytta over skumgummien i setet + trekk. ryggskumgummien får du ikke flytta over fra pass stol til førerstol pga side airbagen, men trekket flytta jeg over. Mye bedre komfort etter dette. Angrer ikke, og med km stand på 360 000 så så førersetet ut som den hadde gått bare 30 000km. ulempen er at det blir en synlig hull etter justeringa på sidene i ryggen, men med lyst interiør så var ikke dette så synlig. Denne bilen solgte jeg for lengst.

Har nå en 2007 v70n som jeg hadde tenkt å setta inn skinn interiør fra en 2004 v70n, men stolramma er helt forskjellig, så jeg får ikke flyttet over trekka, så det betyr at jeg har skinn trekk til begge framstoler liggende med stolunderstell som jeg ikke får brukt, hvis du har behov for de?

hgnubel
28/09/16, 08:02
Så lenge det brukes svarte strips og ikke hvite så holder det i evigheter.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk


Er svarte sterkere enn de hvite?


Svarte strips er ikke nødvendigvis noe sterkere, men de er som regel motstandsdyktige mot oljeprodukter.


Nja, ikke for å starte en diskusjon. Men etter min erfaring så er svarte som oftest sterkere. Forutenom olje produkter så tåler de bedre kulde/varme og blir ikke sprø over tid.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk
Billig drit får du garantert i alle farger og former. Dette blir som å si at rød kjølevæske er bedre enn grønn (fargen spiller ingen rolle lenger). Eller at de oransje heisekranene er sjef over de gule ;)

Hvis noen er uenig så starter jeg gjerne opp produksjon av svarte plaststrips med elendig kvalitet og høy pris fordi de er "bedre enn hvite" :)

mrstfu
28/09/16, 08:57
Billig drit får du garantert i alle farger og former. Dette blir som å si at rød kjølevæske er bedre enn grønn (fargen spiller ingen rolle lenger). Eller at de oransje heisekranene er sjef over de gule ;)

Hvis noen er uenig så starter jeg gjerne opp produksjon av svarte plaststrips med elendig kvalitet og høy pris fordi de er "bedre enn hvite" :)

Jeg er uenig!

Jimbojama
28/09/16, 09:51
Stiller meg heller bak utsagnet "farge har ingen betydning" frem til noen produserer en vettug link med info. At hvit eller svart skal være av betydning blir for meg merkelig. Sier ikke at det ikke er sånn, men å stole på en gjeng med forumbrukere uten referanser er sjeldent noe jeg tar for god fisk. =p No offence..

Tom K
28/09/16, 10:24
Orange heisekraner ER sjef over de gule, bare så du vet det ;)

mrstfu
28/09/16, 10:42
Jeg tar bare utgangspunkt i produsentens beskrivelse av det vi bruker på jobb. Selvfølgelig ikke samme produsent man får på Tema.

turb00le
28/09/16, 11:55
Svarte strips er værbestandige (i allefall i skikkelige merker som ty-fast). Det jeg fikk servert en gang er uv bestandighet, dvs hvite strips som et utsatt for direkte sollys vil over tid brytes ned og bli sprø mens svarte holder.

Sent fra min S30 via Tapatalk

hgnubel
28/09/16, 15:41
Tror "skikkelige merker" er mer viktig enn farge, men farge i forhold til sollys kan naturligvis ha noe å si der posten ellers er lik. Kvalitetsmerker har nok uv-bestandige hvite strips også.. Ikke så relevant innunder førerstolen i en bil, men likevel :)

mrstfu
28/09/16, 15:57
Dog tror jeg ikke noe av dette påvirker styrke. Motstandsdyktighet mot miljømessige påvirkninger er greit nok, men trenger man bruddstyrke øker man størrelse på stripsen.

Nok offtopic nå ;)

FroBe
28/09/16, 21:45
Svarte strips er værbestandige (i allefall i skikkelige merker som ty-fast). Det jeg fikk servert en gang er uv bestandighet, dvs hvite strips som et utsatt for direkte sollys vil over tid brytes ned og bli sprø mens svarte holder.

Sent fra min S30 via Tapatalk

Jeg har også sett motsatt, sorte tålte mindre varme enn hvite strips i følge spesifikasjonene fra en fabrikant.
For vårt bruk på jobb så har UV ikke vært relevant faktor.

mrstfu
28/09/16, 22:00
Nok offtopic nå ;)

^^

Alfs80
02/10/16, 11:12
I mange tilfeller er dattra bedre en mora