PDA

Vis full versjon : Vibrasjoner etter bytte av mellomakseloppheng og hardykobling



The Bear
11/09/16, 20:56
God kveld. Etter bytte av mellomakseloppheng og hardykobling vibrerer det til dels kraftig mellom 70-80 km/t. Passa på at akslingen kom på rett splines etter deling. Merkelig fenomen siden det kom etter eg skifta delene. Kryss?

In The White
14/09/16, 15:43
Du är inte ensam om detta! Det är ett jäkligt vanligt problem att det blir kraftiga vibrationer efter stödlager och stödlagerhållar byte.
Jag provade flera olika stödlagerhållare som samtliga gav kraftiga vibrationer i hastighetsintervallet du nämner. Till slut hittade jag en
hållare hos KL Racing som fungerade:https://shop.klracing.se/sv/artiklar/stodlagerhallare-740_-760-_-940_-960-for-508mm-kardanaxel-.html

The Bear
14/09/16, 18:59
Du är inte ensam om detta! Det är ett jäkligt vanligt problem att det blir kraftiga vibrationer efter stödlager och stödlagerhållar byte.
Jag provade flera olika stödlagerhållare som samtliga gav kraftiga vibrationer i hastighetsintervallet du nämner. Till slut hittade jag en
hållare hos KL Racing som fungerade:https://shop.klracing.se/sv/artiklar/stodlagerhallare-740_-760-_-940_-960-for-508mm-kardanaxel-.html

Las på eit svensk forum (jagrullar) at ein kan kutte litt av den kanten inni holderen mellom ytterringen og lagerholderen, og at det vil minske vibrasjonene. Har du hatt noen erfaring med det? :)

In The White
14/09/16, 19:07
Nej jag har inte provat själv, men jag vet att andra fått det till att funka bra. Problemet med dom nya hållarna är att gummit
är för massivt och inget flex i det. Skär du bort gummit du nämner bör det fungera då det blir som hållarna var förr.

The Bear
14/09/16, 19:13
Nej jag har inte provat själv, men jag vet att andra fått det till att funka bra. Problemet med dom nya hållarna är att gummit
är för massivt och inget flex i det. Skär du bort gummit du nämner bör det fungera då det blir som hållarna var förr.

Stemmer. Lurer på å prøve det ut. På den forrige 740en hadde eg det samme problemet, men der gav alle vibrasjpnene seg etter å ha kjørt noen mil :)

In The White
14/09/16, 19:23
Ja jag förstår inte varför dom ändrat utförandet på stödlagerhållaren?

The Bear
19/09/16, 18:02
Kuttet av den kanten inni lagerholderen, sånn at klaringa blei større og ristinga er no heilt borte :)

vangsfreaken
19/09/16, 18:31
Kuttet av den kanten inni lagerholderen, sånn at klaringa blei større og ristinga er no heilt borte :)
Bilde?

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

In The White
19/09/16, 18:49
Gott att det löste sig!:D

The Bear
20/09/16, 10:48
Bilde?

Sent fra min HTC One M9 via Tapatalk

Du ser det med ein gong du tar det av :)

vangsfreaken
20/09/16, 15:32
Du ser det med ein gong du tar det av :)
Har ingen planer om å ta det av med det første, ble bare nysgjerrig [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

vangsfreaken
23/09/16, 10:29
Har ingen planer om å ta det av med det første, ble bare nysgjerrig [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

ombestemte meg jeg... må visst skru litt understell imorra, så da vil jeg sjekke samtidig :p er det selve holderen (den delen man skrur fast) eller gummien som må modifiseres? kurrant å vrenge av med håndmakt, eller må det presses ut, sånn at jeg må få det av mellomakslingen? vet ikke engang om problemet gjelder det opphenget jeg har, men verdt å sjekke :p

The Bear
26/09/16, 19:19
ombestemte meg jeg... må visst skru litt understell imorra, så da vil jeg sjekke samtidig :p er det selve holderen (den delen man skrur fast) eller gummien som må modifiseres? kurrant å vrenge av med håndmakt, eller må det presses ut, sånn at jeg må få det av mellomakslingen? vet ikke engang om problemet gjelder det opphenget jeg har, men verdt å sjekke :p

Du tar av fremre del av mellomakslingen. Du ser inni at det er ein gummikant som sitter på den innerste stålringen, den kutter du av litt sånn at vandringa blir større :)

vangsfreaken
26/09/16, 20:01
Så på det i hælja, uten å se noen feil... Så ble ikke kvitt problemet [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

vangsfreaken
15/02/17, 23:19
Kjøpte meg nytt oppheng idag, som er ukjent for meg... Var det et sånt du kjøpte? http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/707.jpg
Ganske sikker på at mitt nåværende ikke har de rillene på innsiden... Også fulgte det med noen skiver jeg ikke skjønner, hvordan skal de sitte? [emoji14]
http://forum.vccn.no/img-dump/2017/02/708.jpg

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk

The Bear
16/02/17, 09:49
Den eine skiva skal sitte mot girkassen, den andre skal sitte mot kardangen trur eg. Var eit sånt eg kjøpte ja, slipte av den pølsa som ligger inni holderen :)

vangsfreaken
16/02/17, 11:12
"den pølsa"? Utdyp eller marker på bildet eller noe er du snill?

konso
16/02/17, 17:52
De skivene er støvringer som ska inn på akslingen, 1 på hver side av lageret.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

vangsfreaken
16/02/17, 19:33
De skivene er støvringer som ska inn på akslingen, 1 på hver side av lageret.

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk
Regna med det, bare stussa litt siden jeg aldri har hatt de [emoji14]

Sent fra min SM-G935F via Tapatalk