PDA

Vis full versjon : Spørsmål ifbm interiørbytte fra 01 til 04



sideburns
10/09/16, 18:20
Min 01 v70 2.4s utgår til fordel for en 04 D5. Begge er bruktimportert i sin tid.

04 har navigasjon og originalmontert telefon, slitent stofftrekk uten setevarme.
01 har fint delskinninteriør og setevarme men ikke navi og tlf.

1: hvis jeg setter inn stoler fra en bil uten origtlf vil jeg vel miste høyttaler og mic som er integrert i setet ? Eller er dette noe som er standard i alle førerseter?

2: er det lagt opp kabler til setevarme også i biler som ikke har dette originalmontert?

3: det virker som om det er mer punch i bass på stereo til 01 (begge har HU 603, den ene med tlf, den andre med mugghållare ). Da er det vel mest sannsynlig høyttalerelementer som bør byttes rundt?

04 har RTI som ikke leser disk. Rensedisk er forsøkt uten hell. Hvis jeg kjøper en brukt enhet, må jeg da oppdatere software?

Takknemlig for tips.


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Jimbojama
11/09/16, 02:05
Det er ikke montert høyttaler i nakkepute med mindre det er tlf i bilen. Et enkelt kjennetegn er jo perforeringa i skinnet. Hvordan det ser ut på stoffsetene vet jeg dessverre ikke, aldri sett den kombinasjonen før.

Selv om setene har setevarme, trenger man jo også ccm som har dette. Altså selve knappene i midtkonsollen på dashbordet. Disse er såvidt jeg vet ikke bare bare å flytte rundt på. Uansett, kablinga kan man sjekke om ligger der om man titter på pluggen under setet. Husker ikkeni farta hvilkenledninger som er setevarme, men de er ganske kraftige i forhold til resten av ledningene dit. De oransje er til airbag/beltestrammer.

Det kan jo være at du har high performance m/ forsterker i gamle bilen. Ikke noe problem å flytte over alt av stereokomponenter.

Brukt rti kan man kjøpe hos bildemonteringa, Finn eller Blocket, evt Ebay. Skal ikke trenge å laste noe software.

sideburns
17/09/16, 06:03
Det er ikke montert høyttaler i nakkepute med mindre det er tlf i bilen. Et enkelt kjennetegn er jo perforeringa i skinnet. Hvordan det ser ut på stoffsetene vet jeg dessverre ikke, aldri sett den kombinasjonen før.


Hvordan ser egentlig den perforeringen i nakkestøtten ut?


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

volvoRsport
17/09/16, 08:45
Hvordan ser egentlig den perforeringen i nakkestøtten ut?


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Er et rundt perforert felt på kanskje 5cm i diameter i front på nakkestøtten, venstre side.

aarnes
18/09/16, 23:08
Min 01 v70 2.4s utgår til fordel for en 04 D5. Begge er bruktimportert i sin tid.

04 har navigasjon og originalmontert telefon, slitent stofftrekk uten setevarme.
01 har fint delskinninteriør og setevarme men ikke navi og tlf.

1: hvis jeg setter inn stoler fra en bil uten origtlf vil jeg vel miste høyttaler og mic som er integrert i setet ? Eller er dette noe som er standard i alle førerseter?

2: er det lagt opp kabler til setevarme også i biler som ikke har dette originalmontert?

3: det virker som om det er mer punch i bass på stereo til 01 (begge har HU 603, den ene med tlf, den andre med mugghållare ). Da er det vel mest sannsynlig høyttalerelementer som bør byttes rundt?

04 har RTI som ikke leser disk. Rensedisk er forsøkt uten hell. Hvis jeg kjøper en brukt enhet, må jeg da oppdatere software?

Takknemlig for tips.


Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Jeg har gjort/vært borti alle spørsmålene dine:

1. Det stemmer. Det er en liten jobb å trekke opp dette på nytt, men det lar seg gjøre.
2. Ja - du må ha knapper i CCM samt programvare (Kun en Volvo-forhandler kan legge inn det) - mulig du må sette inn sikring(er) men det ser du i sikringspanelet på VS i dashbordet. (Sjekk instruksjonsbok for plassering)
3. Disse ble levert med Performance, High Performance og Premium. Førstnevnte har dårlig lyd - neste har PA200 forsterker (4x50) samt kraftigere høyttalere. Siste har PA300 (4x75w) og doble elementer i førerdører samt hattehylle (S60).
Forsterker er installert under passasjersetet hvis det er en av de to siste. Merk at om det skal oppgradereres til Premium trengs nye dørtrekk foran, som har plass til doble elementer.
4. Nei du trenger ikke oppgradere software, men du kan være sikker på at problemet oppstår på nytt. Sjekk tråden min i signaturen - der står det dokumentert hvordan man bytter laser. Billigst og best. da har du en RTI som fungerer i mange år fremover.

:-)