PDA

Vis full versjon : Mister motorkraft



roaldhans
07/09/16, 07:06
Hei. Har en v70 09 mod d5 som har gått 323000 som mister motorkraften.
Har byttet egr,luftmengdemåler,turbotrykkventil,temp sensor på inter cooleren uten at det funker. Var på Volvo verksted for 2 dager siden å ba dem sjekke. Di fant til slutt ut at det var turboen som var slitt. Best den i full fart å fikk byttet den. Men akkurat samme problemet enda. Å det er heller ikke bestandig det kommer opp feilmelding(motorsevice erfordras) når e kjører. Når den har mistet kraften under kjøring så hender det av å til at den plutselig løsner under kjøring å kommer tilbake for fult. Hjelper også å stoppe bilen å skru av tenningen. Men holder ikke så lenge før den dør ut.
Håper det er noen som kan hjelpe eller har vært borti samme problemet.

konso
07/09/16, 10:19
Har verkstedet sagt noe om hvilke feilkoder bilen setter?
Om verkstedet bare synser og bytter deler for å prøve ville jeg prøvd et annet, eller ikke betale pga feil er fremdeles ikke utbedret.
For meg kan det høres ut som dieselproblem. Ligner veldig på oppførselen som S80 til søstra hadde da fødepumpa i tanken var helt utslitt. Den gikk men leverte nesten ingenting.

Sent fra min SM-G901F via Tapatalk

Holern
07/09/16, 10:30
EGR????

...og som konso sier, så ville ikke jeg betalt for å bytte turbo sålenge det ikke er opphav til problemet ditt. At de mener den er slitt får man heller tenke på etter at ditt problem er løst.

roaldhans
07/09/16, 11:01
Egen er byttet. Di skulle søke etter kabelbrudd evt jordfeil Idag. Skal høre me dem om den fødepumpa

MadAss
07/09/16, 20:17
Tempsensor partikkelfilter? Gjenganger på 08 og 09.

Sent frå S7 Edge

GBXC
07/09/16, 20:37
Egen er byttet. Di skulle søke etter kabelbrudd evt jordfeil Idag. Skal høre me dem om den fødepumpa

Mener jeg leste på det svenske forumet om en som hadde noe lignende problem. Der tror jeg problemet skyldtes kabelbrudd i en skarp vinkel under/omkring batterikassa. Verdt å sjekke ut??

Holern
08/09/16, 10:40
Mener jeg leste på det svenske forumet om en som hadde noe lignende problem. Der tror jeg problemet skyldtes kabelbrudd i en skarp vinkel under/omkring batterikassa. Verdt å sjekke ut??

Det er, visstnok, et vanlig problem. Det fant de hos meg også i forbindelse med motorstans. Hos meg var det EGR som var synderen.