PDA

Vis full versjon : Coilovers til V70 2003 mod. AWD



even.varhaug
05/09/16, 20:40
Noen som har forslag til bra coiovers til en grei pris til bilen nevnt i tittelen? :)

mrstfu
05/09/16, 21:47
Enten eller. Eneste coilovere jeg har funnet til V70 AWD er KW V2, kostnad rundt 14k pluss frakt. Eneste som også lar seg godkjenne.

kimove
06/09/16, 08:56
J-spec har både BC-racing BR og BC-racing v1 i sitt sortiment til AWD. Men om de er TUV godkjente er en annen side av saken, det går an å sende de en mail å spørre

Per Turbo
06/09/16, 11:12
De var ikke det før men mulig blitt det nå.

KW er i mine øyne verdt prisen, både pga kvaliteten, men også muligheten for reservedeler etc fra leverandører i Norge.

Speed Factory
Norsk Bildelssenter / senk.no
GS Bildeler

Disse skaffer KW som har TÜV godkjenning om man er opptatt av slikt :)



Per Turbo
Styreleder / Chairman
Volvo Car Club Norway - www.vccn.no

turb00le
06/09/16, 11:20
Kw fungerer jo faktisk rett ut av esken. Blir som å sammenligne bilstein og biltema støtdempere, ikke sammenlignbart.

Bc racing må jo justeres inn over lang tid, har inntrykk av at fjørkonstanten er litt fingærn i været og ingen av de er vel tuv godkjente. Kan like gjerne kappe originalfjørene etter min mening.

Sent fra min S30 via Tapatalk

kimove
07/09/16, 06:27
Kw fungerer jo faktisk rett ut av esken. Blir som å sammenligne bilstein og biltema støtdempere, ikke sammenlignbart.

Bc racing må jo justeres inn over lang tid, har inntrykk av at fjørkonstanten er litt fingærn i været og ingen av de er vel tuv godkjente. Kan like gjerne kappe originalfjørene etter min mening.

Sent fra min S30 via Tapatalk

Er dette erfaringer du sitter med selv turb00le ? eller er det noe du har hørt fra en fetteren til onkelen til en kompis ?

turb00le
07/09/16, 13:32
Ingen erfaring med selv nei. Men når de har typ 1 støtdemper justerbar mellom sykkelpumpe og stivt stag som brukes i nesten samtlige sett så er det de færreste her på forumet som klarer å justere de inn så de faktisk fungerer optimalt. Fjørkonstanten stiller jeg meg også skeptisk til, virker til å være "hønnstivt".

Greit nok, det er et relativt rimelig sett som fungerer greit nok men hvis en skal ha noe som fungerer langs veien uten å bruke flere uker på justering så ville jeg valgt noe annet. Blir også en helt annen komfort med kw og tilsvarende sett som faktisk er utviklet til den bilen.

Sent fra min S30 via Tapatalk

kimove
07/09/16, 22:35
Jeg tviler ikke for at kw er top notch :)

Kjører med bc selv på 940en med 5kg/mm foran og 6kg/mm bak og jeg har ikke opplevd den utfordningen du beskriver, jeg kjører også med standard preload. Og ettersom jeg forstår shimser de også inn demperne etter valgt fjørkonstant. Så de virker tilsynelatende særiøse :)

Når det gjelder å kjøre etter vei er det også mange andre faktorer som spiller inn, jeg har kjørt biler med både bilstein og h&r coilovers som har vært helt forferdelig å kjøre :p